July 3, 2006
Hejsan!
Ska göra en pinnmod för att öka volten på cpun idag hade jag tänkt, dock undrar jag om man ska ta orginal cpu vcore selection eller ska jag ta där vcoren är nu (1.4v), jag kan inte ändra volt eller någonting i bios, står bara 1.2+2.5 i Everest. så det kanske tilloch med är 1.45? (står 1.4 i bios)
MVH
February 3, 2003
Delph1: Den bör ju gälla i och med att det är till samma sockel. Tror det skulle innebära stora kompabilitetsproblem, men jag kan ha fel.
Får ta en tur Google sedan och söka om efter någon som testat modden.
Jag står dock fast vid att jag tycker du ska skaffa ett mer överklockningsbart moderkort, chansen att något ska gå fel här är ganska stor skulle jag vilja säga. Nästan så jag ångrar lite att jag tipsade om det.
February 12, 2003
Delph1 wrote: Det borde gälla ja, men jag hittar inget om Sempron i frågan 😕
//Andreas
En sockel vore ju rätt onödig om den inte var kompatibel med processorer till den, eller hur? Så alla processorer för en viss socket borde med lite logik ha samma pinouts, det är åtminstone hur jag resonerar.
November 27, 2003
Mean Machine wrote: [quote=Delph1]Det borde gälla ja, men jag hittar inget om Sempron i frågan 😕
//Andreas
En sockel vore ju rätt onödig om den inte var kompatibel med processorer till den, eller hur? Så alla processorer för en viss socket borde med lite logik ha samma pinouts, det är åtminstone hur jag resonerar.
Ja, men utan exakt teknisk specifikation tänker jag inte rekommendera annat än varsamhet.
//Andreas
July 3, 2006
Tack för tipsen .. Men jag har redan prövat .. det såg bra ut . inga böjda pins osv .. men skärmen startade inte .. jag kan ha gjort fel men vad jag såg så såg det faktiskt bra ut, inga närliggande trådar mot andra pins och så .. Så jag gav upp.. tog bort trådarna och som tur var gick det helt fint igen 🙂
Blir att skaffa mig bättre moderkort .. om någon har nått liggande så får dom gärna höra av sig..
MVH
1 Guest(s)