May 22, 2004
Har tröttnat på min boxade kylare och tänkte därför köpa en ny...
Är ute efter den kylare som presterar bäst med en lågvarvig fläkt.
Kylaren skall helst finnas på komplett.se
Har kollat på några olika kylare: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL denna verkar ju vara grym, men den passar nog inte?
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL
Datorn:
Athlon 64 3000+
Epox 8KDA3J
Antec Sonata
November 4, 2002
Zodox wrote: Har tröttnat på min boxade kylare och tänkte därför köpa en ny...
Är ute efter den kylare som presterar bäst med en lågvarvig fläkt.
Kylaren skall helst finnas på komplett.seHar kollat på några olika kylare: http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL denna verkar ju vara grym, men den passar nog inte?
Datorn:
Athlon 64 3000+
Epox 8KDA3J
Antec Sonata
Orkar inte kolla alla länkar, thermalright flänsen är visserligen grym, med jag kan inte garantera att den passar, min polare har en Zalman fläkt på sin A64. Den är stor och tyst. Orkar inte kolla vad den heter, men den kyler hans 3400+ bra iaf.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
May 28, 2003
Jag vet inte hur bra ni läser men det står faktiskt Thermalright XP-120 CPU-Kylare Socket 478/754/939 Vilket talar om att den passar till socket 754. Det står även längre ner "Kompatibilitet Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 939 " Och det lär vara den bästa flänsen iaf som finns, sen är det bara att sätta på lämplig fläkt.
May 22, 2004
LuckyLuke wrote: Jag vet inte hur bra ni läser men det står faktiskt Thermalright XP-120 CPU-Kylare Socket 478/754/939 Vilket talar om att den passar till socket 754. Det står även längre ner "Kompatibilitet Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 939 " Och det lär vara den bästa flänsen iaf som finns, sen är det bara att sätta på lämplig fläkt.
Ja visst passar den till socket 754, men den är ju väldigt stor så den passar inte på alla moderkort. Sen är ju frågan om den ens går in i mindre chassin som t.ex. antec sonata (vilket är det jag använder).
August 11, 2004
http://www.komplett.se/k/ki.as.....38;cks=PRL sån har jag, fast A modellen, jag ligger på ca 45 grader idle med min klockning...
March 30, 2003
LuckyLuke wrote: Jag vet inte hur bra ni läser men det står faktiskt Thermalright XP-120 CPU-Kylare Socket 478/754/939 Vilket talar om att den passar till socket 754. Det står även längre ner "Kompatibilitet Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 939 " Och det lär vara den bästa flänsen iaf som finns, sen är det bara att sätta på lämplig fläkt.
Bott i en grotta senaste tiden?
Det är knappast en hemlighet att det kan vara trångt runt cpu-sockeln på vissa moderkort.
Ja den kyler väldigt bra men tar upp mycket mer plats än dom två resterande.
passar xp-120 så ta den, om inte swiftechen.
March 30, 2003
AMD_RULEZ wrote: Annars har jag en Tt Extreme Volcano 12 (a.k.a Venus för andra plattformar än S462), den är jag mycket nöjd med, men det är klart att den börjar bli sig till månaderna...
Helt OK om man inte är ute efter ett knäpptyst system, låter en hel del på fullvarv, men helt ok nervriden men vem kör så? :bgrin:
May 28, 2003
Zodox wrote: [quote=LuckyLuke]Jag vet inte hur bra ni läser men det står faktiskt Thermalright XP-120 CPU-Kylare Socket 478/754/939 Vilket talar om att den passar till socket 754. Det står även längre ner "Kompatibilitet Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 939 " Och det lär vara den bästa flänsen iaf som finns, sen är det bara att sätta på lämplig fläkt.
Ja visst passar den till socket 754, men den är ju väldigt stor så den passar inte på alla moderkort. Sen är ju frågan om den ens går in i mindre chassin som t.ex. antec sonata (vilket är det jag använder).
HM?! Vadå inte passar till ditt mobo? Det står att den passar till socket 754 vilket du har. Då måste den juh passa ditt mobo. Viserligen kan du behöva byta plattan där back för att skruvarna osv ska sitta, men den passar nog alltid. Hur stor kan den vara liksom? - Det som den kanske slår i är grafikkortet om du har något extrem kylning där. Mogo krymper inte precis bara för att du inte har den största lådan.
March 30, 2003
LuckyLuke wrote: [quote=Zodox][quote=LuckyLuke]Jag vet inte hur bra ni läser men det står faktiskt Thermalright XP-120 CPU-Kylare Socket 478/754/939 Vilket talar om att den passar till socket 754. Det står även längre ner "Kompatibilitet Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 939 " Och det lär vara den bästa flänsen iaf som finns, sen är det bara att sätta på lämplig fläkt.
HM?! Vadå inte passar till ditt mobo? Det står att den passar till socket 754 vilket du har. Då måste den juh passa ditt mobo. Viserligen kan du behöva byta plattan där back för att skruvarna osv ska sitta, men den passar nog alltid. Hur stor kan den vara liksom? - Det som den kanske slår i är grafikkortet om du har något extrem kylning där. Mogo krymper inte precis bara för att du inte har den största lådan.
Men har du svårt att fatta vad han menar eller?!
Citerar thermalright's hemsida, om du inte förstår vad dom menar så öppna burken, kolla runt cpu-sockeln och tänkt dig en kvadrat med sidan 120mm ska ha någorlunda fritt spelrum där.
AV8 can not use Dimm #1
AV8 Third Eye can not use Dimm #1
KV8 Not Compatible
KV8-Max3 Not Compatible
KV8 Pro Not Compatible
KV8 Pro - 3rd Eye Not Compatible
Asus
A8V Deluxe
SK8V
K8V *caps mechanically obstruct pipe slightly, cap tilting necessary
K8V Deluxe *caps mechanically obstruct pipe slightly, cap tilting necessary
K8V SE Deluxe *caps mechanically obstruct pipe slightly, cap tilting necessary
February 12, 2003
Urax wrote: [quote=AMD_RULEZ]Annars har jag en Tt Extreme Volcano 12 (a.k.a Venus för andra plattformar än S462), den är jag mycket nöjd med, men det är klart att den börjar bli sig till månaderna...
Helt OK om man inte är ute efter ett knäpptyst system, låter en hel del på fullvarv, men helt ok nervriden men vem kör så? :bgrin:
Jag kör min på ~3000 rpm, låter inte för mycket iaf... Men som sagt, den låter en hel den, men den kyler när man varvar lite...:)
November 4, 2002
LuckyLuke wrote: [quote=Zodox][quote=LuckyLuke]Jag vet inte hur bra ni läser men det står faktiskt Thermalright XP-120 CPU-Kylare Socket 478/754/939 Vilket talar om att den passar till socket 754. Det står även längre ner "Kompatibilitet Socket 478, Socket 754, Socket 940, Socket 939 " Och det lär vara den bästa flänsen iaf som finns, sen är det bara att sätta på lämplig fläkt.
Men shit, du har verkligen bott i en grotta ett bra tag. Det finns många moderkort som har kondensatorer och annat meck nära sockeln, vilket gör att en del monsterflänsar inte passar. Sen att det står att den ska passa ex. LGA 775 är en helt annan sak.. Ta reda på fakta.. Det är såna här inlägg som skrämmer en del människor och ger folk helt felaktiga uppfattningar. håll dem för dig själv.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
1 Guest(s)