January 15, 2004
January 15, 2004
January 5, 2004
January 4, 2004
Freddesix wrote: Vad skiljer Zalman 7000A-ALCU från Zalman 7000A-CU? Är prisskillnaden motiverad?
Min P4 med orginalfläkt låter som ett JAS på god väg ner, har tröttnat efter 3h...
CU-(Cu) koppar helt igenom, Vikt 772g
ALCU-(Al-Cu) aluminium-koppar, Vikt 445g
Koppar är dyrare, leder värme bättre än aluminium. Väljer du CU-varianten får du dock vara försiktig om du ska flytta runt daton på lan och dylikt.
January 5, 2004
Callekula wrote:
CU-(Cu) koppar helt igenom, Vikt 772g
ALCU-(Al-Cu) aluminium-koppar, Vikt 445gKoppar är dyrare, leder värme bättre än aluminium. Väljer du CU-varianten får du dock vara försiktig om du ska flytta runt daton på lan och dylikt.
Ok, då vet jag!
Det lär bli den kopparbeprydda versionen då burken är 24/7 och ingenting för LAN. Snart en orginal P4-fläkt till salu för en liten penning alltså =)
Om jag trots allt ska på LAN en vacker dag så blir det väl till att ta loss prollekylaren. Behåller (som vanligt) orginalkartongen, med den som skydd blir det nog inga problem att transportera den en bit.
Är fläkten & flänsen komplett med kylpasta etc.?
January 5, 2004
Callekula wrote: Japp, Zalman's egen, du får köpa extra om du inte tycker den duger.
Det räknar jag blint med att den gör. Det är ju Zalman 🙂
Inhandlas i veckan som kommer, lidandet måste få ett slut. Ska "bara" prisjaga lite, totalt sett ligger mycom.se väldigt bra till just nu.
2 Guest(s)