February 9, 2004
Jag har ett Gainward Gf4 MX440 PowerPack på 128 MB. den toppar "toppar? 😀 " 360-340. utan grafikfel. Höjjer jag 5 mhz till så tvärdör datorn. Så jag tror att grafikkortet får för lite spänning.
Nu vill jag ha en detaljerad guide, på svenska som beskriver hur jag ska gå tillväga. Och vilken kylning rekommenderar ni ?
February 9, 2004
FonzzziE wrote: beror på hur mycke du vill lägga ut .. här e ngra tips på kylningen:
Snålisen : köper en Cpu fläns och fläkt på g-teks utförsäljnings avdelning för ~100:-
Overclockaren : "Vann"kylning .
Pappa-betalar : "Vann"kylning och peltier eller varför inte mach II ?
ne så långt går jag inte.. vill klocka kortet för att jag inte har råd o köpa nytt
Nä men kylflänsar har jag gott om hemma.. Så det kan vi skippa.
Till saken nu!
En bra guide !!!! Så ska jag ta kort på mitt grafikkort före och efter.
February 9, 2004
Nu har jag monterat en chrystal ORB på den med arctic cooling kylpasta. Och jag kör den fläkten på MAX. nu kommer jag upp i 385 på gpu utan artifacts. och den blir VÄLDIGT varm.. så nu vet jag att jag måste ha ännu bättre kylning. Har en helt ny AMD thunderbird 1GHZ kylare. Den ska väl räcka? med 60mm delta som blåser somfan. Måste först hitta nåt bra lim. Eller så borrar jag igenom flänsen.
Hursomhelst, minnena kör jag fortfarande i 325 för att jag anser att jag inte ska öka mer pga att minnet som sitter 2cm bort från mosfetsen på grafikkortet blir kokhet, och det går inte att ta på den. Jag har försökt fixa det genom att ta bort lite kablar som var ivägen så att chassifläkten ska kunna blåsa mot den.
Sedan ska jag försöka få dit några minneskylflänsar från ett gammalt ti200, innan det så ska jag först och främst få dom slipade och plana.
Under tiden kanske någon kan hjälpa mig hitta en guide om spänningsmodd...
February 9, 2004
Snowman89 wrote: hur kommer du upp i 385 på gpun?? ja kommer max upp i 315 me mitt gf4 ti4200
kan screenshoota om så önskas.. kom upp i 390 idag.. men efter 5 minuters spelande så låser sig datorn i 5 sekunder . sen snabbspolas allt . och sen spelar jag 5 min till osv.
så jag tror att gpu behöver mer spänning..
February 3, 2003
Det är inte ovanligt att sämre kort kommer högre på t ex core men ändå inte får ut så mycket prestanda...
Mitt gamla gf2 klarar 310minst på core och gör inte så mycket skillnad från orginal...
Låter som om du verkligen behöver V-Mod...ska se om jag kan hitta någon..
February 9, 2004
LorD_Kvadd wrote: Det är inte ovanligt att sämre kort kommer högre på t ex core men ändå inte får ut så mycket prestanda...
Mitt gamla gf2 klarar 310minst på core och gör inte så mycket skillnad från orginal...Låter som om du verkligen behöver V-Mod...ska se om jag kan hitta någon..
vore jätte snällt..
Jag kör antialiasing 2x med full antistrop filter. Spelar need for speed hp2 och där laggar det knappt.. Högsta detaljer osv. Men går jag upp till AA 4x då säger det stopp.. jag kanske får 10-15 fps ....
1 Guest(s)