June 23, 2006
Hej, undrar lite över ifall det ens är någon idé att ställa "datorn" i fönstret?
"datorn" = Moderkort på en platta, och hårddiskarna och nätagget en bit ifrån då jag har fått för mig att dom inte ska vara så kalla?
Är det någon fara ifall moderkortet/cpun/minnerna/grafikkortet/ljudkortet blir kalla? Typ 0-15c
// Lanparty
June 23, 2006
November 27, 2007
Lanparty wrote: [quote=confuse]Hej skulle inte tro det är någon fara,Då dom kan köra datorer med flytande kväve. och det blir ju minus grader där men dom funka endå 😛
//Confuse
När dom kör med det så är det ju mer riktat mot GPU/CPU, inte liksom hela moderkortet/grafikkortet
Jo det är ju sant/
Men det ska ju inte vara någon fara när den står vid ett fönster,men det ska ju dock ej bli kondens för då går det nog lite illa.//Confuse
March 14, 2001
Kondens blir det inte när komponenterna är varmare än omgivande luft, och det blir det ju inte.
Hårddisken är den enda komponenet som inte bör vara kall, alla andra prylar fungerar lika bra.
Nätagget behöver man inte heller kyla speciellt mycket, inget egentligen som tar skada men finns ingen anledning till att överdriva kylningen av det.
June 23, 2006
Snorch wrote: Kondens blir det inte när komponenterna är varmare än omgivande luft, och det blir det ju inte.
Hårddisken är den enda komponenet som inte bör vara kall, alla andra prylar fungerar lika bra.
Nätagget behöver man inte heller kyla speciellt mycket, inget egentligen som tar skada men finns ingen anledning till att överdriva kylningen av det.
Hade tänkt ha moderkortet på chassiväggen och sen lägga? den på fönsterbrädan eller nått, sen kanske öppna fönstret så det kommer in minusgradig luft iaf
June 23, 2006
Matts wrote: Antar att du ska sitta framför datorn med jacka och mössa då om du vill ha minusgradig luft på datorn ?
Varför ens göra detta när det finns thermright kylare för 400kr.
Min E2140 på 3.5 Ghz är 24C och ca 30C i load, min förra dator var 65C.
Om man har gardinerna för fönstret så kommer det knappt in mycket kyla, och man har ju element + kläder så då är det lungt, och man behöver inte öppna HELA fönstret
Har en Zalman CNPS9500NT, atm i CD2 E6300 i 2800MHz 1,4v..
CPU 34c
CPU 1 / Kärn 1 41c
CPU 2 / Kärn 2 41c
July 9, 2006
July 9, 2006
1 Guest(s)