September 11, 2001
Hade tänkt köpa en Silver Mountain från kylning.com till min 1.4GHz och den kommer ju med en Delta fläkt och den sägs ju låta förjääävligt. Nu undrar jag... låter den extremt mycket även när man kör den i 7V eller? Hur många dBA skulle ni tippa på att den låter i 7V ungefär?
July 18, 2001
I 12 volt så låter den som 4 åbäken instängda i en garderob, men det går att sova med den i samma rum. På 7 volt så hörs den inte lika mycket. Har inte testat den på 7 volt, men det är en klar skillnad. Vill du ha bra luft kylning, så ska du ha en Delta på 12v. Jag tror att den kyler rätt så OK med 7 volt också. Kan inte uppskatta antalet db eftersom att jag inte hört den när den går i 7v.
/-ChaoS-
December 23, 2000
On 2001-09-16 19:00, Smeken wrote:
Hade tänkt köpa en Silver Mountain från kylning.com till min 1.4GHz och den kommer ju med en Delta fläkt och den sägs ju låta förjääävligt. Nu undrar jag... låter den extremt mycket även när man kör den i 7V eller? Hur många dBA skulle ni tippa på att den låter i 7V ungefär?
Silvermountain är sååå himla dyr...
nästan lika dyrt som vattenkylning...
April 1, 2001
Jag hade en Delta Black Label på min taisol kylare förut. (Har nu en 80mm), till deltan hade jag en brytare på fancontrollern så jag kunde välja mellan 7-12V. På 12V lät den ju som sagt hur mycket som helst. På 7V var det helt okej. Inga problem alls. Fast den låter ju inte mindre än en vanlig 60mm på 12V när man kör den i 7V.
August 9, 2001
vet inte om jag har en onormal temp men...med en sk6:a och delta@7V så får jag en idle temp på c:a 47C...och efter cirka 5-8 timmar har jag 50-52C, jag har en 80mm som suger vid prollen å 2 st 80mm som vispar in luft i lådan.....å så artic silver då....
March 4, 2001
On 2001-09-16 20:47, [NH]Axzell wrote:
Hade tänkt köpa en Silver Mountain från kylning.com till min 1.4GHz och den kommer ju med en Delta fläkt och den sägs ju låta förjääävligt. Nu undrar jag... låter den extremt mycket även när man kör den i 7V eller? Hur många dBA skulle ni tippa på att den låter i 7V ungefär?Silvermountain är sååå himla dyr...
nästan lika dyrt som vattenkylning...
395 spänn! Det e ju inte mycket....Vattenkylning är betydligt dyrare för dom flesta....ja vissa säger att det är billigt för att dom kan fixa radiator och block nästan gratis men det kan dom flesta inte...
December 23, 2000
On 2001-09-17 07:02, Daniel R wrote:
On 2001-09-16 20:47, [NH]Axzell wrote:
Hade tänkt köpa en Silver Mountain från kylning.com till min 1.4GHz och den kommer ju med en Delta fläkt och den sägs ju låta förjääävligt. Nu undrar jag... låter den extremt mycket även när man kör den i 7V eller? Hur många dBA skulle ni tippa på att den låter i 7V ungefär?Silvermountain är sååå himla dyr...
nästan lika dyrt som vattenkylning...395 spänn! Det e ju inte mycket....Vattenkylning är betydligt dyrare för dom flesta....ja vissa säger att det är billigt för att dom kan fixa radiator och block nästan gratis men det kan dom flesta inte...
jaha, det var ganska billigt med 395kr..
sist jag kollade (2 månader sedan) så kostade den 895kr...det var därför jag reagerade
1 Guest(s)