January 10, 2002
Kör en Eheim 1048, Extreme Pro radiator, 120mm Sunon fläkt, Danger Den Maze block samt en plexiglastank. Tanken sitter på översta 5,25"-platsen och är nästan full. Samtliga nipplar och slangar är 1/2" d v s största dimensionen rätt igenom systemet.
Mitt problem:
Det låter ILLA (susar och brusar från pumpen) på grund av luftbubblor. Hur f*n ska man få bort dem?!!!!
Jag har provat o lufta systemet en miljon gånger genom att skruva av den lilla hatten på vattentanken men det hjälper inte. Borde inte luftbubblorna stiga till högsta punkten i systemet och stanna där ?
Har ni några tips?! Jag är helt desperat. Det känns verkligen inte kul det här eftersom systemet är helt nytt. 🙁
Så här ser tanken ut:
[Image Can Not Be Found]
January 10, 2002
wiero, smart sagt. Fast jag tror inte så är fallet ändå eftersom jag fyllt i rätt mycket vatten i tanken. Dessutom har jag tippat datorn lite så jag är säker på att det inte tränger ned luft i pumpen igen. Jag har provat tidigare att låta luft åka ner i pumpen och det hörs rätt tydligt när det händer. Jag tror att pumpen är trasig. Jag läste på ett ställe att de bussningar som fixerar propellern kan lossna lite grand och det fixar man med lite lim.
På måndag ska jag ta isär pumpen och kolla hur propellern sitter.
Jag kan säga att jag INTE är imponerad av vattentanken so far.
August 16, 2002
asså runt där vid ingången finns det typ en ring som kan vara lite otät... ta bort den grå plastgrejen på o kolla. för där kan det kanske komma in lite luft... min 1250 hade samma problem förut, fast sen så buggde jag en tank o allt blev bra...
aa, och insuget i pumpen kommer direkt från tanken va? annars kan det vara så att det blir knas...
February 11, 2001
November 21, 2001
Jag gjorde så att jag fyllde en 10l hink med vatten och sänkte ner pumpen i den, och lät vatten som pumpen pumpade rinna ner i hinken. Och så låter du den köra lite, så är det ingen luft kvar...
Då kopplar du bara på slangen på pumpen under vatten och tar ur pumpen ur hinken...
September 20, 2001
Hm, jag får hela tiden stora bubblor i mitt system. direkt efter blocket sätter sig 2-5cm stora bubblor, och om jag flyttar bubblorna till luftningsstället blir det samma sak igen efter en vecka. Kan det vara pumpen? Jag drog åt låsringen vid insuget, för den hade vibrerat loss...
1 Guest(s)