January 23, 2002
Tänkte sätta en 80 fläkt till i sidan på min låda. Fläkten ska sitta ganska precis rakt ovanför graffe-kortet och jag undrar om den ska blåsa eller suga.
Har en fläkt nertill på sidan där fram som blåser in och en fläkt där bak under nät-lådan som suger ut. Graffekortet har givetvis fläkt och kylflänsar och jag är ute efter att kyla det, tänkte klocka lite. 😀
Frågan är nu om jag ska sattsa på att dra ut värmen som fläkten på graffe-kortet blåser ut från graffe-prollen eller om jag ska sattsa på att kyla flänsarna på minnena genom att blåsa på kall-luft?
En bonus vore om jag kunde kyla MB:et lite med fläkten också. Det där chippet som blir varmt sitter strax intill AGP-platsen.
December 5, 2001
Blåsa såklart, annars får du undertryck i lådan då du har nätagg + två chassiefläktar som suger ut och bara en som blåser in luft.
Dessutom är det inte bra att ha två fläktar i sidan nära varandra där den ena suger och den andra blåser, då sugen den ena fläkten ut det som den andra blåser in.
Men då såna här saker är väldigt individuella så är det bästa att PROVA!
//Anders.
August 7, 2001
On 2002-02-13 10:19, UnderDOG wrote:
Blåsa såklart, annars får du undertryck i lådan då du har nätagg + två chassiefläktar som suger ut och bara en som blåser in luft.Dessutom är det inte bra att ha två fläktar i sidan nära varandra där den ena suger och den andra blåser, då sugen den ena fläkten ut det som den andra blåser in.
Men då såna här saker är väldigt individuella så är det bästa att PROVA!
//Anders.
det låter som att du tycker att undetryck är en dålig sak... det är ju bra eftersom att det innebär en temperatursänkning av luften. men jag tror nog som du att han bör ha den så att den blåser, eftersom han inte har så mycket luftflöde i sin låda.
1 Guest(s)