July 17, 2004

Bästa sättet är egentligen att köpa en 120 MM ENERMAX. Och sedan koppla in den längst ner i chassit ----> Ha fläkten på MAX hastighet (blåser ut) :blink:
February 15, 2005

Spidey wrote: Bästa sättet är egentligen att köpa en 120 MM ENERMAX. Och sedan koppla in den längst ner i chassit ----> Ha fläkten på MAX hastighet (blåser ut) :blink:
Ologiskt. Varför ha en fläkt som blåser ut kall luft längst ner i chassit? Den ska ju sitta längst upp i toppen! Varm luft stiger, vem vet inte det? :bgrin:
Dessutom kostar samma fläkt 199:- på Webhallen.
August 14, 2001

Vad jag märkt så låter en fläkt som suger i motstånd mer än en fläkt som blåser i motstånd... så så sett är det nog bättre att blåsa in kall luft.. om du har möjlighet till det... eller blåsa ur den varma, om det finns goda möjligheter för luften att ta sig in utan för stora problem...

March 14, 2001

_Spike wrote: Jag har en 120x120mm fläkt och en 80x80mm fläkt... Vilket sätt skulle vara bäst att stoppa dem?
Är nog mycket möjligt att om 120mm inte snurra speciellt snabbt så kanske den blåser lika mycket som 80mm..
Men iaf jag skulle sätta 120mm som blåser in och 80m ut..
1 Guest(s)
