February 28, 2005
tjena
vilket är att föredra?
kör som de ser ut på bilden, jag e medveten om att man inte ska förvänta sig så mycket när man kör 4st 1GB stickor, är iofs uppe i 3GHz nu men undrar bara lite om de här me sync/asynch, som de ser ut nu så kör jag väl minnena i en hastighet (400mhz*2) och cpu en.
kan jag typ köra lägre timings typ 3-3-3-10 i 800mhz me minnena, sitter troligen D9GMH på de, aja vet inte va jag ska säga mer, men kan jag optimera de här bättre än vad det ser ut på bilden? vet som sagt att jag inte kan förvänta mig så mycket men tänkte om jag kan optimera minnena bättre
http://img69.imageshack.us/my......nlsqx7.jpg
tack
February 28, 2005
Mean Machine wrote: Kör du asynkront tappar du en hel massa. Kör synkat.
ok vad ska jag göra då?, syncat, alltså köra minnena o cpu samma hastighet, tänkte köra 400*9 men tror inte de går alltså me 4 stickor, ska jag köra minnena i 335 samt cpu i 335*9 så jag når 3GHz åtminstone, men då går väl minnena i 670Mhz väl? är det ändå bättre än att köra asynch, kan jag då sänka timings på minnena?
February 28, 2005
ok ändrade nu, valde samma som innan 335*9 fast synkat, fick ner minnena till 3-3-3-10, vill prova på mer, men som sagt 4 stickor e inget o hurra över hehe 😛
btw, DFI mobot e lite knas, kommer inte in i bios utan att behöva reseta skiten, när jag ska in i BIOS så blir DFI bootscreen svartvit o den fryser, varför? :S
February 28, 2005
Mean Machine wrote: Uppdatera BIOS, så ska det inte hålla på.
har senaste bioset...saken e att problemen började (tror jag iaf) efter att jag uppdaterade till senaste bioset, ordnade det me winflash, allt gick rätt till men ändå strulade det till? ska jag flasha om me samma bios?
2 Guest(s)