May 27, 2001
För att överklocka den prollen till typ 1.8-1.9Ghz behövs det ordentlig kylning.. tror defenitivt inte du klarar av det med vatten och peltier.. kanske 1.8Ghz men det ska till två 156 eller 172W peltiers för att fixa det.. Självklart voltmodd också!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 17, 2001
Funderade lite på Vattenkylning, (inget extremt). Men om det stämmer det ni säger så känns det lite "OverKill" för min del.
Skall få ett Asus A7V133 moderkort och Mosel minnen! (kanske inte tillräckligt bra minnen eller!?)
För jag är inte beredd att betala vad som helst om jag inte tjänar så mycket på det! Men tror ni att 1,7Mhz är rimligt med
en 156W peltier!??
Och de här grejerna (från ett annat inlägg)
Se här!
Skit,, 🙁 vattenkylning verkade kul!
[ Detta Inlägg ändrades av: CreaTioN den 2001-08-10 18:26 ]
Märk väl att du inte behöver använda dig av peltiers om du kör vattenkylning! Det är faktiskt rätt knepigt att få bra prestanda och överklockning med T-birds och peltiers. T-birds är helt enkelt för varma! Det går ju.. men då behövs det också lite mer än bara att slänga på en peltier..
Ja det är i alla fall en bra början med bara vattenkylning! Jag själv fattas bara vattenblock för att köra vattenkylning! (bara vattenkylning ) Om du kör med vattenkylning och voltmodd kan du tjäna ett antal Mhz jämfört med luftkylning!
March 17, 2001
Hmm, tror att jag hoppar över vattenkylningen då tills vidare! (så slipper man krångla!)
och kör med hederlig luftkylning istället!
(blir billigare också, om man inte gör grejerna själv förstås,,)
Kanske gör ett försök till när Athlon 4 kommer, (som är svalare,,!)
Men tack för svaren!
Ramminne: 256 mb (pc100)
Hårddisk: IBM 75GXP (46gb)
Ljudkort: SoundBlaster Live! Value
[ Detta Inlägg ändrades av: CreaTioN den 2001-08-11 12:37 ]
Hehe ge inte upp så lätt!
Jag förstår inte varför du vill vänta på en "svalare" processor att köra vattenkylning på? Det är ju de riktigt varma processorerna som verkligen får ut någonting mest vattenkylning!
March 17, 2001
mmm,kanske gav upp lite för lätt där
Men om man inte tillverkar sitt eget kylblock och enbart köper grejer med hög kvalite' så springer kostnaderna iväg!
Och dessutom får man lägga ner väldigt mycket tid,energi för att få allt att fungera med två st 156W peltier och vattenkylnig.
Man kan ju nästan bara lägga till någon tusing och köpa ett helt nytt moderkort och processor när man känner att man behöver det!
(För en 1,33Mhz T-bird räcker ändå ett tag och då har även priserna hunnit sjunka!)
Förresten! Hur sätter man dit två peltier?:)
För det finns väl inte plats för två st på kylblock som t.ex DangerDen Mace 2 eller Swiftech MCW462-BTEC?
July 21, 2001
On 2001-08-11 13:22, CreaTioN wrote:
mmm,kanske gav upp lite för lätt därMen om man inte tillverkar sitt eget kylblock och enbart köper grejer med hög kvalite' så springer kostnaderna iväg!
Och dessutom får man lägga ner väldigt mycket tid,energi för att få allt att fungera med två st 156W peltier och vattenkylnig.
Man kan ju nästan bara lägga till någon tusing och köpa ett helt nytt moderkort och processor när man känner att man behöver det!
(För en 1,33Mhz T-bird räcker ändå ett tag och då har även priserna hunnit sjunka!)Förresten! Hur sätter man dit två peltier?:)
För det finns väl inte plats för två st på kylblock som t.ex DangerDen Mace 2 eller Swiftech MCW462-BTEC?
men faan pojken vad du e hösad av dessa!! 😀
atingen bestämmer du dig för vatten ö kör det eller inte!!! du kan köra 2 peltar under maze2... men varför? köp en 172 iställe..... du kommer behöva 10000 radiatorer för å kunna bli av me all wärme som radiatorerna skapar.....
1 Guest(s)