January 22, 2003
nILGot wrote: Har hört att de nya amd processorerna är upplåsta från början.. är det så?
Jag har för mig att de är låsta...
Men nån som vet säkert kan gärna få skriva en rad om hur det verkligen är. Ska ner till posten och hämta min T-bred XP2100+ i eftermiddag :bgrin:
Edit: FEL FEL FEL!!!
De är tydligen upplåsta. Kolla den här länken, finns även fler i samma forum. Du tänkte inte på att kolla det innan du skrev posten, va?? 🙄
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=43893
January 22, 2003
Live wrote: De nya 1700+ och 1800+ Tbred B är upplåsta. Övriga är låsta men de nyare moderkorten (nforce2) låser upp de lägre multiplarna automatiskt.
Ok, så då innebär det att min 2100+ är låst eftersom att jag inte har ett Nforce2-kort. Har ett ca 2 år gammalt Chaintech-kort.
Men det ska ju gå att låsa upp den ändå, fick nåt prog av min kusin om hur man låste upp multiplern.
En sak till!
Jag köpte en sån här Boxed Cpu, alltså att det sitter en fläkt redan på cpu:n när man köper den. Nu undrar jag hur mycket den kyler, alltså hur mycket kan jag klocka min cpu utan att riskera att fläkten inte kyler tillräckligt?
March 5, 2002
Waiden wrote: [quote=Live]De nya 1700+ och 1800+ Tbred B är upplåsta. Övriga är låsta men de nyare moderkorten (nforce2) låser upp de lägre multiplarna automatiskt.
Ok, så då innebär det att min 2100+ är låst eftersom att jag inte har ett Nforce2-kort. Har ett ca 2 år gammalt Chaintech-kort.
Men det ska ju gå att låsa upp den ändå, fick nåt prog av min kusin om hur man låste upp multiplern.
En sak till!
Jag köpte en sån här Boxed Cpu, alltså att det sitter en fläkt redan på cpu:n när man köper den. Nu undrar jag hur mycket den kyler, alltså hur mycket kan jag klocka min cpu utan att riskera att fläkten inte kyler tillräckligt?
tjaaaaaaaaaaa................................... du kan kanske börja med att kolla temperaturen????? 👿
January 22, 2003
tjaaaaaaaaaaa................................... du kan kanske börja med att kolla temperaturen????? 👿
Jo, det har du ju rätt i, tänkte bara ifall nån visst evilket kapacitet såna fläktar hade....
Tips om nåt bra prog som man kan mäta tempen med??
January 27, 2002
Waiden wrote: Jag köpte en sån här Boxed Cpu, alltså att det sitter en fläkt redan på cpu:n när man köper den. Nu undrar jag hur mycket den kyler, alltså hur mycket kan jag klocka min cpu utan att riskera att fläkten inte kyler tillräckligt?
Jo, det har du ju rätt i, tänkte bara ifall nån visst evilket kapacitet såna fläktar hade....
Tips om nåt bra prog som man kan mäta tempen med??
Ingenting slår Motherboard Monitor. Du kan ställa in massor med saker där. T.ex. att din dator ska stängas av om fläkten börjar snurra sakta eller sluta snurra. Eller att ett larm ska gå om den kommer över ett visst antal grader.
2 Guest(s)