T-bred|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
T-bred
nILGot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 724
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 13, 2003 - 1:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Har hört att de nya amd processorerna är upplåsta från början.. är det så?

Waiden
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 216
270797
February 13, 2003 - 2:17 pm
sp_Permalink sp_Print

nILGot wrote: Har hört att de nya amd processorerna är upplåsta från början.. är det så?

Jag har för mig att de är låsta...
Men nån som vet säkert kan gärna få skriva en rad om hur det verkligen är. Ska ner till posten och hämta min T-bred XP2100+ i eftermiddag :bgrin:

Edit: FEL FEL FEL!!!
De är tydligen upplåsta. Kolla den här länken, finns även fler i samma forum. Du tänkte inte på att kolla det innan du skrev posten, va?? 🙄
https://www.nordichardware.se/.....hp?t=43893

Live
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 537
270802
February 13, 2003 - 2:22 pm
sp_Permalink sp_Print

De nya 1700+ och 1800+ Tbred B är upplåsta. Övriga är låsta men de nyare moderkorten (nforce2) låser upp de lägre multiplarna automatiskt.

nILGot
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 724
270820
February 13, 2003 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

orkade inte läsa.. 😀 tackar för svar..

Waiden
Medlem
270829
February 13, 2003 - 2:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Live wrote: De nya 1700+ och 1800+ Tbred B är upplåsta. Övriga är låsta men de nyare moderkorten (nforce2) låser upp de lägre multiplarna automatiskt.

Ok, så då innebär det att min 2100+ är låst eftersom att jag inte har ett Nforce2-kort. Har ett ca 2 år gammalt Chaintech-kort.
Men det ska ju gå att låsa upp den ändå, fick nåt prog av min kusin om hur man låste upp multiplern.

En sak till!
Jag köpte en sån här Boxed Cpu, alltså att det sitter en fläkt redan på cpu:n när man köper den. Nu undrar jag hur mycket den kyler, alltså hur mycket kan jag klocka min cpu utan att riskera att fläkten inte kyler tillräckligt?

brydling
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
270832
February 13, 2003 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

beror helt på vad det är för fläkt och kylare, men vill du klocka riktigt mycket så bör du nog skaffa vattenkylning om du inte vill ha en diskmaskin i rummet :blink:

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
270834
February 13, 2003 - 3:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Waiden wrote: [quote=Live]De nya 1700+ och 1800+ Tbred B är upplåsta. Övriga är låsta men de nyare moderkorten (nforce2) låser upp de lägre multiplarna automatiskt.

Ok, så då innebär det att min 2100+ är låst eftersom att jag inte har ett Nforce2-kort. Har ett ca 2 år gammalt Chaintech-kort.
Men det ska ju gå att låsa upp den ändå, fick nåt prog av min kusin om hur man låste upp multiplern.

En sak till!
Jag köpte en sån här Boxed Cpu, alltså att det sitter en fläkt redan på cpu:n när man köper den. Nu undrar jag hur mycket den kyler, alltså hur mycket kan jag klocka min cpu utan att riskera att fläkten inte kyler tillräckligt?

tjaaaaaaaaaaa................................... du kan kanske börja med att kolla temperaturen????? 👿

Waiden
Medlem
270838
February 13, 2003 - 3:10 pm
sp_Permalink sp_Print

tjaaaaaaaaaaa................................... du kan kanske börja med att kolla temperaturen????? 👿

Jo, det har du ju rätt i, tänkte bara ifall nån visst evilket kapacitet såna fläktar hade....
Tips om nåt bra prog som man kan mäta tempen med??

fackamato
Member
Medlem
Forum Posts: 5913
270839
February 13, 2003 - 3:13 pm
sp_Permalink sp_Print

MotherBoard Monitor 5, kanske?

Du fick alldeles säkerligen med ett program med ditt moderkort också 😉

brydling
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 116
270841
February 13, 2003 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Waiden wrote: Jag köpte en sån här Boxed Cpu, alltså att det sitter en fläkt redan på cpu:n när man köper den. Nu undrar jag hur mycket den kyler, alltså hur mycket kan jag klocka min cpu utan att riskera att fläkten inte kyler tillräckligt?

Jo, det har du ju rätt i, tänkte bara ifall nån visst evilket kapacitet såna fläktar hade....
Tips om nåt bra prog som man kan mäta tempen med??

Ingenting slår Motherboard Monitor. Du kan ställa in massor med saker där. T.ex. att din dator ska stängas av om fläkten börjar snurra sakta eller sluta snurra. Eller att ett larm ska gå om den kommer över ett visst antal grader.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 156
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL