December 5, 2002
Honda wrote: Hej funderar på att ta bort originalkylningen till min P4 och slänga dit en Zalman CNPS7000-CU istället, så min fråga är, hur tar man enklast och smidigast bort gammla kylpastan så att man kan slänga dit lite Arctic silver 3.
Lätt, ta lite papper 🙂 Jag föreslår att du INTE tar t-röd som jag har hört att visa har gjort, räcker gott och väl med papper 🙂
February 12, 2003
December 26, 2002
June 20, 2002
Honda wrote: Hej funderar på att ta bort originalkylningen till min P4 och slänga dit en Zalman CNPS7000-CU istället, så min fråga är, hur tar man enklast och smidigast bort gammla kylpastan så att man kan slänga dit lite Arctic silver 3.
enkelt och smidigt - torka av utan hjälp av något medel med något som inte dammar så mycket (alltså, skippa toapappret och ta någon form av tygtrasa istället) till att börja med...
sen doppar du en tops lite lätt i oljefri aceton och tvättar bort resterna av pastan och torkar sedan igen ganska noggrant...
klart...
December 26, 2002
Mezzlock wrote: [quote=HMD]
inge aceton med olja i bara !
ÖÖÖ... har gjort av med en 100ml, funka kalas. Har du provat bensin men det är inte lika effektivt enligt mig 😛
100ml aceton MED olja ?
å du fick inte ett fettlager på cpun/flänsen då?
100ml under en längre tid så klart. fett? en liten skvätt på en trasa och torka av försiktigt bara, inget märkvärdigt.
2 Guest(s)