February 12, 2003
Tänkte väl bidra lite själv också, såhär efter tävlingen, och i väntan på att blossa ska sluta fjanta runt med sin Bulldozer. Vad vi kan förmoda blir min sista benchsession med Phenom II gav inte direkt mersmak, det är å andra sidan ett kul avbrott från Sandy Bridge (-E), där man faktiskt kan göra lite skillnad själv och allt inte handlar om tur, men å andra sidan har dessvärre innehaft trevligare CPU:er än just denna 975:a som AMD skickade till mig. När vi ändå är inne på kategorin "dessvärre", skalade inte 975:an i min ägo knappt alls med spänning över 1.825V.
Min enda förhoppning/mål var att komma under 10 sekunder i SuperPI 1M, vilket jag inte varit allt för långt ifrån med en mycket trevlig 965:a tidigare, men "it was not to be", som det sägs. Men 5-6 liter kväve senare fick jag iaf till det här, som får anses vara ett okej resultat som påminner en om det bästa med Phenom II: benching med full pot och trevliga CPU-frekvenser. Även en nordbrygga som var ganska medgörlig.
[Image Can Not Be Found]
Klickbar thumbnail
Med det sagt vill jag tacka AMD för en serie trevliga, riktiga bench-CPU:er, vi får se vad framtiden bär med sig.
February 12, 2003
Calathea;1271656 wrote: Även jag har gett upp Phenom II nu, efter åtminstone två års användning. Fortfarande roligare än Sandy Bridge men tyvärr tröttnar man ju på prestandan efter ett par sessioner.
btw, fin nordbrygga 🙂
Hade kunnat tänka mig 300MHz till på kärnorna, däremot.
2 Guest(s)