March 4, 2001
2001-05-13 15:03, skrev Anton:
Ja jag höll ju med dig!
Vad jag menar är att det borde visa mer skillnad än vad t.ex Asus moderkorten visar!
Nu kanske jag missupfattar dig (som vanligt? ) men menar du att Asus korten visar fel temp? Du ska få en länk av mig´(sitter inte vid min data just) där dom testar att använda en extern tempmätare vid coren...och artikeln visade att asus korten visade rätt, visserligen några grader lägre men sjönk tempen med 5 grader så gjorde den verkligen det...
Nu har jag nog missuppfattat dig..
Så du menar att tempen på Asus korten som bara skiljde mellan 5-10grader är rätt?
I´m confused.. 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
March 4, 2001
2001-05-14 09:11, skrev Anton:
Nu har jag nog missuppfattat dig..
Så du menar att tempen på Asus korten som bara skiljde mellan 5-10grader är rätt?
I´m confused.. 😀
Jaja det är rätt, det beror på moderkortet vilken idle temp man har, det har med bioset att göra, man kan få lägre temp om man fixar lite med WPCREdit och har ett Asus moderkort, men om man har ett abit moderkort så ÄR idle tempen mycket lägre än om man har ett Abit moderkort...
March 4, 2001
Anton: Mer information om detta hittar du här:
Så alltså visar Asus moderkorten en temperatur som ska stämma rätt bra med den verkliga tempen? eller har jag missuppfattat.. 😀
March 4, 2001
Ja du fattar rätt
Och om vi går tillbaka till det som vi diksuterade så var det ju varför idle tempen skiljer så mycket mellan olika moderkort, och detta beror som jag upprepat flera gånger på moderkorten, inte på att dom läser fel utan vilka HLT och andra idle instruktioner dom stöder...
Jo jag är mycket väl medveten om att det är moderkorten det beror på. Men sen beror det ju på vad man kallar "fullload" på en processor.. 3Dmark 2001 loppar är ju ingenting mot t.ex cpuburn för temperaturen..
March 4, 2001
Om du är medveten om det varför skrev du då detta inlägg:
"Jag tycker det bordeskilja en hel del mellan IDLE och Fullload tempen på en 1200Mhz Duron faktiskt.. Det är kanske med riktigt bra vattenkylning man kan få en jämnare temp men jag tror det skiljer rätt mycket när man har luftkylning.."
Jo jag är medveten om att det är moderkorten som gör att temperaturerna är olika men inte vilka moderkort som har "rätt" temperaturer.. Men nu vet jag enligt säkra källor att det är Asus korten som har rätt..
March 4, 2001
2001-05-14 17:10, skrev Anton:
Jo jag är medveten om att det är moderkorten som gör att temperaturerna är olika men inte vilka moderkort som har "rätt" temperaturer.. Men nu vet jag enligt säkra källor att det är Asus korten som har rätt..
Då borde du skrivit:
"Tack vare den mycket kunniga Daniel R så har jag nu kunskaper om vilka moderkort som visar rätt och för detta så ska jag skicka ett GF3 till honom via UPS"
😛
[ Detta inlägg ändrat av Daniel R 2001-05-14 17:23 ]
April 18, 2001
March 4, 2001
2001-05-15 02:19, skrev SpankMan:
Har läst tester av såna adaptrar. Ska visst inte va så bra. Höjer tempen ca 6-7 grader. Ännu mer om man har 2 fläktar. Blir visst massor av turbulens som stör flödet.
Jag har sett massa tester av adaptrar och dom har presterat väldigt bra, men den som hardocp testade måste det varit ngt fel på
Jo jag har också hört lite olika reaktioner på fläktadaptrar.. Vissa funkar bra vissa inte.. Det bästa är ju att göra en kylfläns som är 120*120mm..
1 Guest(s)