July 6, 2001
July 6, 2001
October 1, 2001
JAg använder oxå taisol med copper.
Det enda som är kass är fläkten den låtar som en dammsugare! hela 30dba. och dåligt luftflöde dock. ska sätta på min 60>80mm adapter snart.
Vad har du för cpu temp???undrar jag!!
[ Detta Inlägg ändrades av: pjewk den 2001-10-21 15:00 ]
July 6, 2001
July 18, 2001
On 2001-10-21 14:57, pjewk wrote:
Det enda som är kass är fläkten den låtar som en dammsugare! hela 30dba. och dåligt luftflöde dock. ska sätta på min 60>80mm adapter snart.Vad har du för cpu temp???undrar jag!!
Va är ni för några fjollor som tycker att 30 dba låter som en dammsugare????????
Då ska ni tamejfaan testa en Delta 60....
DEN låter som en dammsugare, eller kanske en delta 80....
March 20, 2001
On 2001-10-21 14:57, pjewk wrote:
Det enda som är kass är fläkten den låtar som en dammsugare! hela 30dba. och dåligt luftflöde dock. ska sätta på min 60>80mm adapter snart.Vad har du för cpu temp???undrar jag!!
Ett tips, böj ut flänsarna lite på Taisolen i stället så får du dit en 80mm utan adapter..
Har hört många som tycker att det funkade skit & fix bättre resultat på det vis jag sa!
Jag har &så en taisol koppar, jag ska prova att sätta ner orginal fläkten på 7v om det blir för klent så klämmer jag dit en 80mm på 7v..
Min temp ligger på 42grader!
October 21, 2001
Jag har också en Taisol copper. Jag har använt den medföljande 'thermal pad'. Nu är det så att jag har haft av processorn och då har denna thermal pad smält fast på processorn, så nu undrara jag hur man ska få bort denna pad på processor coren. Jag ska lägga på Artic siler II istället. Taisolen har jag rengort (skrapat av paden försiktikgt och rengjort med aceton utan olja) taisolen på undersidan.
Hur ska jag göra med processor coren ?
Kan man låta den vara som den är eller ?
Ska lägga på Artic Silver II som sagt.
March 20, 2001
On 2001-10-21 21:59, Trial-and-error wrote:
Jag har också en Taisol copper. Jag har använt den medföljande 'thermal pad'. Nu är det så att jag har haft av processorn och då har denna thermal pad smält fast på processorn, så nu undrara jag hur man ska få bort denna pad på processor coren. Jag ska lägga på Artic siler II istället. Taisolen har jag rengort (skrapat av paden försiktikgt och rengjort med aceton utan olja) taisolen på undersidan.
Hur ska jag göra med processor coren ?
Kan man låta den vara som den är eller ?
Ska lägga på Artic Silver II som sagt.
Funkar det inte på samma sätt som du rengjorde flänsen?
Annars kan du ju försöka skrapa av med ett rakblad (FÖRSIKTIGT)..
July 6, 2001
On 2001-10-21 20:44, Cyber] wrote:
hur fasen kan du ha så låg temp som 38 grader då.. jag har en lika dan i 1500mhz för tillfället och den ligger på 49-50 i vanligt användande.. iget krävande eller nåt.. inget spel typ bara surfa... du måste ha ganksa välkyld låda då eller!??!?!?
om du nu syftade på mig så har jag en 80mm utblås i chassit
February 10, 2001
jo jag syftade på dig Johane.
jo men jag har en 92mm som blåser in och en likadan ut. men har endå 50 idle.. har artic silver 2 på oxå.. ska iof modda lite på tisdag så då blir det två 80mm i sidan på chassit med tratt mor taisolen och ett blowhole i taket med en 120mm... så då ska det nog bli lite bättre hoppas jag på...
återkommer med resultat efter det!
July 6, 2001
On 2001-10-22 09:01, Cyber] wrote:
såg iof nu att du har lite andra klockningsinställningar än mig oxå.. jag kör 12*125.. efterosm jag itne har de bästa minnena.. med andra ord borde du få upp din ganska mycket högre om du höjer multipliern lite mer! testa det! om du har lust..
har typ 5st 80mm 1st 92mm 1st 120mm och några mindre.. men dem har jag inte använt mig av sedan jag fått taisolen.. blev så att jag sålde chassiet dagen efter jag fått taisolen så jag väntar med att koppla in alla fläktar tills jag får mit nya chassi i veckan får väl se tempen då.. blir förhoppningsvis lägre temp funderar även på att köpa arctic silver å se om det sänker tempen ännu mer.. fast det får bli en annan gång.
April 18, 2001
Taisolen funkar mycket bättre om man tejpar den lite. Sätt en bredd eltejp längst upp på den och över dom små kanterna på toppen. Gjorde flera grader på min genom att pressa luften längre ner i fläkten. Tejpa inte för långt ner bara, då läcker luften tillbaka ut genom fläkten.
1 Guest(s)