September 24, 2001
Vilken kylare ska man köpa till
Athlon XP 1553?
Jag ska köpa resten av datorn på datorbutiken, och jag tänkte köpa
Taisol Copperbase men den klarar bara 1,4ghz går det iallafall? för jag har sett och hört att den nya Athlon XP inte är lika varm...
[ Detta Inlägg ändrades av: Virran den 2001-10-25 17:37 ]
July 6, 2001
October 2, 2001
Har en AthlonXp 1600+ med en Tasiol, den kyler fint, inte sätt den ligga över 45 *C..
Men jag ahde j**la problem att få på den. Tummarna värker och genom hjälp av en korkskruv som jag bände på ett sätt med så satt den tillsist.. ska prova klocka lite med den sedan idag :> annars e jag hel nöjd!
/mvh Ola
June 15, 2001
On 2001-10-26 11:18, damp wrote:
Har en AthlonXp 1600+ med en Tasiol, den kyler fint, inte sätt den ligga över 45 *C..
Men jag ahde j**la problem att få på den. Tummarna värker och genom hjälp av en korkskruv som jag bände på ett sätt med så satt den tillsist.. ska prova klocka lite med den sedan idag :> annars e jag hel nöjd!
/mvh Ola
Testa med en vanlig skruvmejsel nästa gång, funkar perfekt.
Det finns redan ett ställe som är somgjort att trycka in skruvmejseln i.
July 21, 2001
On 2001-10-26 11:48, Waco wrote:
Det däar med att den stödjer bara upp till 1,4Ghz kan man inte riktigt gå efter... eftersom dom har förmodligen inte testat den fläkten på en athlon XP än, så den stödjer bara 1,4Ghz eftersom den inte är testad för nått mer än. så den stödjer nog athlon xp...
vi pratar om en fläns inte en fläkt...
vill inte märka ord men men.. kunde inte hålla mig..
btw. den klarar det utmärkt om du inte redan blivit övertygad
May 24, 2001
Du kommer även behöva sätta på en bättre fläkt på Taisolen om du ska klocka, den som sitter orginal kommer inte att räcka till när det börjar bli lite varmt. Om du inte är imot oljud så tycker jag du ska köpa en Black Label Delta att sätta på den men den kommer att låta som fan. Har en själv och ibland blir tokig på den 😀
July 21, 2001
On 2001-10-26 18:21, ^AG^ wrote:
Du kommer även behöva sätta på en bättre fläkt på Taisolen om du ska klocka, den som sitter orginal kommer inte att räcka till när det börjar bli lite varmt. Om du inte är imot oljud så tycker jag du ska köpa en Black Label Delta att sätta på den men den kommer att låta som fan. Har en själv och ibland blir tokig på den 😀
orgnal fläkten räcker ett tag faktiskt...
men det bästa man kan göra av sin taisol är väl attt modde den så man får dit en 80mm fläkt (man böjer ut "flänsarna" eller vad dom kallas.... )
August 22, 2005
taisol är inte längre så bra som den var i april- mars i år....
den brukar jag faktiskt inte räkna ed när jag räknar upp bra flänsar för folk som vill överklocka, om man kör oklockat går den bra, men överklockat... näää.... elelr jo kanske en liten bit men inte mycket...
December 22, 2000
Jag kör en helt orginal TAISOL (ej koppar eller annat krims-krams)
1330@1500Mhz, ligger på typ 42-43 idle, vilket jag tycker räcker gott och väl. Ska bara få tag i en tyst fläkt till CPUn så blir det fint sen.
Har 2st papst i "ryggen" som blåser ut också.
1 Guest(s)