July 6, 2001
October 24, 2001
AMD TB 1400@1400(10,5*133)
768mb mosel
ASUS gf2 deluxe 32mb
EPoX EP-8KTA3+Pro RAID
Taisol koppar
August 7, 2001
att suga är igentligen bäst, men det finns ett par problem, om man jämför med att blåsa så är det svårt att få en lika bra luftgenomförsel genom flänsen, och så suger man ju in varm luft från moderkortet. men å andra sidan så blir luften kallare när man suger, eftersom att luftrycket sänks i flänsen och då blir det ju kallare. men med tanke på nackdelarna så går det nog jämt ut skulle jag tro, men jag vet inte...
August 9, 2001
Vad jag har hört så funkar det bättre att suga (oftast) om man har satt en större fläkt än orginalvarianten. Jag antar att du har nån trattformad konstruktion och då skulle luften bli turbulent där vid blåsning. Att du har tejpat inverkar säkerligen ochså eftersom luften måste sugas in längre ner och blåsa genom flänsen istället för att en stor del sugs in vid toppen och i stort sett inte kyla alls.
Hur mycket låter förresten din fläkt? Funderar själv på en taisol med 80mm bara jag får studiestöd snart. f-n vad dom tröga iår, har väntat flera månader på besked 🙁
October 24, 2001
On 2001-10-26 00:05, JockeB wrote:
Vad jag har hört så funkar det bättre att suga (oftast) om man har satt en större fläkt än orginalvarianten. Jag antar att du har nån trattformad konstruktion och då skulle luften bli turbulent där vid blåsning. Att du har tejpat inverkar säkerligen ochså eftersom luften måste sugas in längre ner och blåsa genom flänsen istället för att en stor del sugs in vid toppen och i stort sett inte kyla alls.Hur mycket låter förresten din fläkt? Funderar själv på en taisol med 80mm bara jag får studiestöd snart. f-n vad dom tröga iår, har väntat flera månader på besked 🙁
Den låter väldigt lite. Ska inte säga att den är ljudlös men nästintill. Kan rekommendera den.
1 Guest(s)