May 16, 2001
Fick hem min nya dator och har ny byggt ihop den. Köpte mig en taisol kylare till denna för jag vet att den har funkat väldigt bra på andra amd cpus. Min cpu är som ni ser i topic en amd xp2000+.
Nu till överraskningen 🙂 cpun e 70 grader... IDLE! med bra chassi kylning samt alu. chassi.
Visst den klarade att genomföra ett 3dmark2001 utan några problem men då kan det tillläggas att vi satt i en källare som det var 21 grader i...
Är det någon risk tror ni att den är så varm? (över 85 grader vill ja INTE ha den 🙂
Tror ni att det blir mycket bättre om jag köper en 80mm fläkt som blåser i 42 cfm samt en adapter å sätter på ? (den fläkten som sitter nu blåser enbart i 21cfm)
Nån som har något förslag eller erfarenhet utav denna kylare på snabbare modeler i xp serien ?
May 16, 2001
har en tub artic silver 2 men jag ville itne ta bort den som redan var på, rädd att repa flänsen.
Ne men jag får göra så att jag köper mig en 60<80 fläkt adapter å en 80 mm fläkt. Som tur e så klarar den sig i "vanlig" rumstemperatur 😀 e mer när man åker på varma lan jag e orolig över :))
December 2, 2001
Baltasar wrote: har en tub artic silver 2 men jag ville itne ta bort den som redan var på, rädd att repa flänsen.
Ne men jag får göra så att jag köper mig en 60<80 fläkt adapter å en 80 mm fläkt. Som tur e så klarar den sig i "vanlig" rumstemperatur 😀 e mer när man åker på varma lan jag e orolig över :))
Ta lite vodka och en gammal strumpa och torka bort den gamla kylpastan! försvinner i ett nafs och repar inte;)
May 8, 2001
Jag köpte en adapter till min tailsol CGK760092 (kylning.com). Funkade jävligt dåligt... Tempen blev högre med adaptern och en Zalmanfläkt (12 volt) jämfört med orginal.
Dock så är det en bra kylare tycker jag. Hade under 60 C på en 1700+ klockad till 1800+ under "full load" (Seti) MED ORGINALFLÄKTEN PÅ 5 VOLT!
Så något är skumt... Visar moderkortet rätt temp!? Om den blir så varm som du säger borde du knappt kunna hålla fingret på kylaren.
Din CPU är ju lite fetare men så mkt högre temp borde du inte få.
PS Har nu en AX-7 som jag är nöjd med men den är inte så mkt bättre än taisolen, några få grader bara. (Körs med en Zalman-fläkt på 5 volt.) DS
Köp inte en adapter utan hellre en 80 kylare!
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
August 19, 2001
Baltasar wrote: Fick hem min nya dator och har ny byggt ihop den. Köpte mig en taisol kylare till denna för jag vet att den har funkat väldigt bra på andra amd cpus. Min cpu är som ni ser i topic en amd xp2000+.
Nu till överraskningen 🙂 cpun e 70 grader... IDLE! med bra chassi kylning samt alu. chassi.
Visst den klarade att genomföra ett 3dmark2001 utan några problem men då kan det tillläggas att vi satt i en källare som det var 21 grader i...
Är det någon risk tror ni att den är så varm? (över 85 grader vill ja INTE ha den 🙂Tror ni att det blir mycket bättre om jag köper en 80mm fläkt som blåser i 42 cfm samt en adapter å sätter på ? (den fläkten som sitter nu blåser enbart i 21cfm)
Nån som har något förslag eller erfarenhet utav denna kylare på snabbare modeler i xp serien ?
De måste vara nått monterings fel eller så är de fel på ditt moderkort som visar fel.
February 20, 2002
Jag vet inte vad jag skall säga om värmen men det låter kanske lite för många grader.
själv har jag ett problem med min gamla CPU en AMD Tbird 1000
ligger på idle 60 grader med artic silver 3 & en zalman CNPS5100
har visserligen ett asus a7v och det är många som säger att de kan visa lite fel i graderna.
1 Guest(s)