November 22, 2001
jo tänkte då klocka en amd athlon 2000+.
jag vet inte om jag har palomino eller t-bred kärnan.
måste man låsa upp den? eller finns det cpu:er man kan klocka utan att låsa upp?
mitt mobo är ett chaintech 7vjda.
Jag var in i biosen och kollade lite men jag hittade inte riktigt vad jag läst om.
Är det inte FSB:n man ska höja bl.a?
Under vilken kategori ligger den i biosen? Jag tyckte jag letade igen hela biosen men det enda jag hittade som är värt att nämna var "CPU Clock" tror jag den hette som låg på 133 och den kunde jag öka till 166 tydligen. Ska jag öka den eller? Hur ställer jag om FSBn och spänningen i biosen?
Sorry ifall ni förklarat detta 1000 ggr men jag har läst en massa andra trådar men har liksom inte riktigt fattat då man är n00b på OC ämnet 😉
minnena är iaf twinmos 2*512 pc2100 (266mhz)
September 7, 2001
ladda hem cpu-z så ser du om du har en palomino eller t-bred
February 16, 2002
November 22, 2001
ok tusen tack för svaren. 😀
enligt programmet så har jag då palomino kärnan = suger ??
hört att t-bred är lättare att klocka då den inte avger lika mkt värme..?
men som sagt så låg då min FSB (om det var samma sak som CPU Clock) på 133. Men jag kunde tydligen ändra den till 166. Är det nåt ni tycker jag ska göra? Är det bara liksom att ändra eller lär jag göra nåt annat? Jag har inte låst upp CPU:n, är det nåt jag måste göra? Jag ska inte ändra nån multiplier eller nå?
"Voltage" ligger på 1,760 v i programmet Cpu-Z (trevligt program btw ;))
ska den ligga typ där?
February 16, 2002
February 16, 2002
November 22, 2001
ok tack =)
en till grej att testa...
detta bios gäller för både 7VJD0 och 7VJDA va? för jag såg att andra biosar hade enskilda filer så jag blev lite osäker...
http://210.67.97.211/AP/BIOS/m.....=7VJDA#top
för jag har 7VJDA...
hur gör man för att flasha biosen då?
äre bara att starta exe filen och det sköter sig självt eller lär jag pula med nån diskett och starta med den eller? aldrig gjort detta....heller 😉
tack för alla svar och inkommande svar
1 Guest(s)