October 25, 2001
Tjenare, vart lite orolig efter jag såg en tråd innehållande nåt om hur varmt en HDD får bli innan den går sönder.
Jag har 2 WD 120gb i ett ganska litet chassi med inte så bra kylning. Jag la nu in en termometer som har mätaren längst ut på en lång tråd, Jag la den nu mellan dessa 2 diskar och den visar ca 38-40 grader, är detta för högt? Hur högt får det gå innan det är någon risk att de går sönder ?
May 21, 2003
På tal om kylning... vilka fläktar ska man ha till att kyla sitt chassi??? Jag har två 80mm Papst bara för att dom e så extremt tysta.... men min dator... eller snarare startmenyn hänger sig hela tiden.... ctrl alt del löser det hela... men vem vill sitta o göra det 2 ggr minuten?? Kan det bero på att hårdiskarna e för varma? Jag har 4 st i datorn... alla monterade på varandra.
Mvh //Daniel
November 5, 2002
D.K wrote: På tal om kylning... vilka fläktar ska man ha till att kyla sitt chassi??? Jag har två 80mm Papst bara för att dom e så extremt tysta.... men min dator... eller snarare startmenyn hänger sig hela tiden.... ctrl alt del löser det hela... men vem vill sitta o göra det 2 ggr minuten?? Kan det bero på att hårdiskarna e för varma? Jag har 4 st i datorn... alla monterade på varandra.
Mvh //Daniel
Han hjälpa med en liten som blåser mellan dem.
Du kan ju kanske göra en sån här.http://hem.passagen.se/iorrr/r.....dddex.html.
1 Guest(s)