August 5, 2002
Joo de verkar lite högt...vad har du för temperatur i lådan? Jag kör iof med en voolcano 7+ men den e inte mycket bättre än orginal vid 0 belastning och jag ligger just nu i 44c med 29 grader i lådan och det är klockat till 2.75 Ghz... Skulle tippa på att du behöver mer chassifläktar...
August 10, 2001
Jag har klockat min till 2,85 Ghz (från 2,53) och vid idle ligger den på 52 grader och full load lite över 70 grader. Använder 6 chassifläktar + en slot cooler. Använder artic silver 3 också på standard kylaren. Om jag kör oklockat så ... Ja jag vet inte riktigt men jag tror den ligger på runt 40 grader idle och 50-60 full load.
Att jag har god chassiventilation spelade för min del ingen jättestor roll. Jag hade investerat i bättre cpu kylning istället och nöjt mig med 2 eller 3 billiga chassifläktar
August 10, 2001
Ja som sagt var jag har artic silver 3 kylpasta. Jag tyckte också tempen var lite väl hög så jag gjorde om hela proceduren igeno ch rengjorde med renad bensin på kylflänsen och processorkärnan osv och satte på flänsen helt rakt (igen). Exakt samma temp ...
Men processorn ska klara den temperaturen utan problem. Annars klockar den ner sig själv så jag är inte det minsta orolig ...
2 Guest(s)