February 23, 2004
Kör vattenkylning i min burk.. dock har jag inget block till nordbryggan än så länge (har beställt efter att jag märkt att flänsen blir riktigt varm)..
enligt mbm så är tempen på nb 35 grader... innan när jag hade min zalman på cpu'n som samtidigt blåste lite luft på nb'n hade jag 30 grader på den... 5 graders ökning som sagt... så därför har jag beställt ett block till den...
hursomhelst så plockade jag bort kylflänsen på den häromdan för o förbereda för mitt nb block... under kylflänsen så finns det en rektangulär vit gummi list eller va man kan kalla det... och den sitter på de små komponenterna runt om nb'n.. jag märkte dock en liten svart prick på den vita listen o antar att det kan va nån komponent som brännt in i den.. möjligt? jag vet inte men det är den enda förklaringen jag kan komma på...
så jag undrar om nån vet nåt om maximal temp man kan ha på nb för o va säker? (lite smått orolig pga av den lilla svarta pricken)
ps. har ett asus p4c800-e deluxe mobo...
February 23, 2004
Säker o säker.. i min värld så är moderkortstempen nordbryggstempen.. det ska det iaf va på p4c800-e del. för det har jag hört runt i andra forum... tar jag visserligen på kylflänsen så e den riktigt varm nästan så att man bränner sig om man har kvar fingret för länge...
2 Guest(s)