February 8, 2004
Det är så här att jag har nyligen installerat ett dangerden Z-chipset 865/875 block. och tempen var max 50Grader innan på chipset, och det var med original fläktkylning, nu stiger den upp till 60grader.
någon som har haft samma problem med detta vattenblock
Moderkortet är ett Abit IS7-E
Min kylning då:
Hydor L20.
Maze 3.
Z-chipset 865/875.
Black ice pro.
November 18, 2003
13TeR wrote: Det är så här att jag har nyligen installerat ett dangerden Z-chipset 865/875 block. och tempen var max 50Grader innan på chipset, och det var med original fläktkylning, nu stiger den upp till 60grader.
någon som har haft samma problem med detta vattenblockModerkortet är ett Abit IS7-E
Min kylning då:
Hydor L20.
Maze 3.
Z-chipset 865/875.
Black ice pro.
kanske e dum fråga men la du på kylpasta imellan nb o blocket?
sitter åt riktigt?
February 8, 2004
December 31, 2001
13TeR wrote: Kylpasta finns på JA. monteringen sker med 4 st saker som det sitter fjädrar på, inget skruvande så den kan inte sitta för hårt eller för löst!.
Kanske skulle det hjälpa im jag satte en radiator imellan cpun och chipset, vad tror ni?
Då får processorn värmen från chipset sen och det vill du ju inte.
February 8, 2004
February 8, 2004
December 31, 2001
13TeR wrote: Det är en Hydor L20, den pumpar runt 11.5 Liter i minuten, den borde klare det tycker jag!.
Du ska inte hänga upp dig på hur många liter pumpen klarar pumpa runt på 1 min, för detta är utan belastning och så fort du sätter på något så sjunker det rätt snabbt kan ja lova dig. Ta i stället en titt i hur många bar pumpen kan pumpa i.
Testade en akvarie pump som jag enbart körde block och radiator med och flödet halverades.
August 16, 2002
Death On Wings wrote: [quote=13TeR]Kylpasta finns på JA. monteringen sker med 4 st saker som det sitter fjädrar på, inget skruvande så den kan inte sitta för hårt eller för löst!.
Kanske skulle det hjälpa im jag satte en radiator imellan cpun och chipset, vad tror ni?
Då får processorn värmen från chipset sen och det vill du ju inte.
chipset värmer vattnet typ 0,05 grader... inget som ens märks... prollen värmer vattnet kanske 0,1-0,2 grader
1 Guest(s)