October 15, 2001
tja.. som lägst.. men en 3-6c är väll mer normalt om man inte verkligen proppar lådan full me fläktar.
I min förra dator så låg låd tempen ~1c över rums temp.. och då hade jag lådan öppen + en Laserskrivar fläkt(ca160cfm) som blåste rakt in i lådan.
Men den dära fulloaden borde trilla ner till en 55 iaf.
Och vad gäller placeringen av fläktar tycker jag låter bra. Det är bättre med undertryck i lådan än övertryck.
October 10, 2002
Jag har en XP2000+ och den blir för varm fast att jag jag har artic
silver 3 och en Volcano 9 kylare från Thermaltake. Den blir 59 grader
varm och då kör jag bara den på 1200Mhz i stället för 1600Mhz. Den
startar inte upp när jag kör 1600Mhz för då hänger sig CPU:n.
Har även 2x80mm IN och 2x80mm ut.
September 21, 2002
Fick ett antal pryttlar att montera igår,
AMD XP1900+, Orginal 512mb 333mhz, SB Live 5.1bulk, ABIT KX333 MB och till det ett cold ebony full tower.
Traskade ner på en lokal affär o letade cpu fläkt, va sugen på thermaltakes volcano 7+, slutsåld så det blev en arctic cooling super mega silent tc osv... och lite arctic silver III kylpasta.
Sist jag monterade en burk från scratch lär ha varit för 10 år sen 🙂 såg lite annorlunda ut då 😛
Iaf så fick jag ihop högen så den fungerar men märkte att det drog upp i närmare 40C i låddan och 65C på cpun efter en timmes Q3.
Lösningen fick bli att slänga i en gammal 120mm + 80mm för insug/utblås.
Resultatet blev 30C i låddan samt 55C cpu vid lite normalt surfande/mp3/DC användande... och då har jag fan kallt i rummet 🙂
Får bli en thermaltake volcano 9 o köra på fullfräs sen, ligga och dra runt 60 grader kan inte vara nyttigt i längden, ska dock testa att re-applicera kylpastan, får se om det funkar 🙂
1 Guest(s)