March 5, 2002
BigLill wrote: Ungefär vilken temperatur är bra för processorn?
Min ligger unge fär runt 50C, e det bra.
Vad är Northbridge?
Jag anslöt en vanlig fläkt till northbridge kontakten..hmm
Överklockar man inte så är allt under 60 grader full load (full belastning) ok. Är cpu:n varmare än det så är det FEL på din kylning, ingen cpu blir så varm med originalkylning så vitt jag vet (bland moderna cpu:er).
July 28, 2004
Överklockar man inte så är allt under 60 grader full load (full belastning) ok. Är cpu:n varmare än det så är det FEL på din kylning, ingen cpu blir så varm med originalkylning så vitt jag vet (bland moderna cpu:er).
Saken e denna att jag köpte ett Lian-Li PC6070 ljuddämpat med 3 fläktar och jag idlar på 60 grader.......tar jag av sidan så idlar jag 50 grader.....
tycker själv det e v'ligt mycket.....
har en amd 2,6 throughbred (vet inte hur det svavas) som jag tror e den som alstrar värme alabama?
March 5, 2002
sebbelina wrote:
Saken e denna att jag köpte ett Lian-Li PC6070 ljuddämpat med 3 fläktar och jag idlar på 60 grader.......tar jag av sidan så idlar jag 50 grader.....
tycker själv det e v'ligt mycket.....har en amd 2,6 throughbred (vet inte hur det svavas) som jag tror e den som alstrar värme alabama?
Två fläktar in, en ut? Med korrekt monterad kylning så skall du inte få de temperaturerna såvida du inte har ett FX5800 i lådan.
October 7, 2002
Fackamato wrote: Överklockar man inte så är allt under 60 grader full load (full belastning) ok. Är cpu:n varmare än det så är det FEL på din kylning, ingen cpu blir så varm med originalkylning så vitt jag vet (bland moderna cpu:er).
Inte nödvändigtvis fel på kylningen - men den är ju inte extremt effektiv direkt. Min tbird ligger på 63-64 grader ungefär, men då har jag en Arctic Cooling (tyst) kylare på den. Dock var det inte bättre med den "minikylfläns med jetmotor" jag hade tidigare...
1 Guest(s)