November 8, 2002
Temperaturen ökar nog inte mkt om du bara klockar 100Mhz på en 1.4ghz prolle.. Generellt sett kan man säga att temp ökningen blir mkt större om du multipelklockar än om du FSB-klockar, ökar du bara FSB:n så blir inte temp. knappt mätbar mellan 1.4-1.5Ghz kan jag tänka mig. Jag har klockat min Xp2000+ med FSB:n från 1666Mhz till 1813Mhz och tempökningen är obefintlig...
och du fackamoto... har killen jäklig taskig kylning redan nu så kan 100mzh klockning resultera i typ bränd prolle men risken är ju obefintlig hahha 😉
March 5, 2002
Blue_Moon_ wrote: Temperaturen ökar nog inte mkt om du bara klockar 100Mhz på en 1.4ghz prolle.. Generellt sett kan man säga att temp ökningen blir mkt större om du multipelklockar än om du FSB-klockar, ökar du bara FSB:n så blir inte temp. knappt mätbar mellan 1.4-1.5Ghz kan jag tänka mig. Jag har klockat min Xp2000+ med FSB:n från 1666Mhz till 1813Mhz och tempökningen är obefintlig...
och du fackamoto... har killen jäklig taskig kylning redan nu så kan 100mzh klockning resultera i typ bränd prolle men risken är ju obefintlig hahha 😉
nej, han kan inte bränna processorn.
datorn hänger sig först / bluescreen innan processorn går sönder (vilket den inte gör)
June 20, 2002
Kingsthrone wrote: Vad är FBS och var hittar jag den? Jag fattar ingenting om det med överklockning .. håller man på i BIOS, eller på moderkortet, eller både och? 🙂
FSB ska det vara, och det beror på...
på hyfsat moderna moderkort ska du bara behöva hålla på i BIOS...
på lite äldre kan det finnas "jumprar" på moderkort som du ställer in med...
1 Guest(s)