February 13, 2003
March 11, 2003
Lentroo wrote: [quote=denstore][quote=Lentroo]3dmark04 testar det mesta
Synd att det inte finns bara. Och PCMark04 som du antagligen menar stressar inte kortet särskilt mycket.
Menade så klart 3dmark03
Litet hjärnsläpp där
Lugnt. Det är bara jag som har varit lite bitsk sen igår...:)
October 25, 2001
Ett annat program som du kan testa gfx-kortet med är SPECviewperf. Där får både CPUn och gfx-kortet jobba......
January 21, 2003
http://www.daionet.gr.jp/~masa/rthdribl/
Vissa använder det för att bränna in kortet.
Lite knepigt namn rthdribl.
February 13, 2003
October 2, 2003
Testa ATI overclocking tool v0.0.13
Ganska häftigt med automatisk test av max CoreOC och max memOC.
January 8, 2003
ozric wrote: Testa ATI overclocking tool v0.0.13
Ganska häftigt med automatisk test av max CoreOC och max memOC.
Overkligt program den säger att min core maxar vid 392 max i 3d mark 03 är 351mhz core vad kan ha gått fel? Edit minne kommer bara till löjlia 328mhz, vad är nu fle klockar alltid 315/315 och kör 3dmark med det. Ska prova att trimma med dett progget och sen köra 3d mark. Återkommer med resultat. Skriv om ni också tycket att progget är skumt.
October 10, 2002
Dadde wrote: Jodå nu gick det att dra igenom på 369mhz core iaf men det går knappt att höja minnena när coren är trimmad så högt. Installerade win xp för 3 månader sen så jag fick bara 13697p vilket är mega kass orginal ligger på 15000 annars.
Vadå, menar du att du får sämre poäng för att de e 3 månader sedan du installera windows?? Jag installerade min dator när jag fick dn för 1,5 år cn, och fortfarande presterar dn så gott som lika bra i 3dmark!
January 8, 2003
warzo wrote: [quote=Dadde]Jodå nu gick det att dra igenom på 369mhz core iaf men det går knappt att höja minnena när coren är trimmad så högt. Installerade win xp för 3 månader sen så jag fick bara 13697p vilket är mega kass orginal ligger på 15000 annars.
Vadå, menar du att du får sämre poäng för att de e 3 månader sedan du installera windows?? Jag installerade min dator när jag fick dn för 1,5 år cn, och fortfarande presterar dn så gott som lika bra i 3dmark!
Man ska ha så lite som möjligt installerat och tweak å sona för att få bra poäng, med en uptime på 15 timmar och alla möjliga program igångoch ingen tweakning så är det klart man får lite poäng.
October 10, 2002
Dadde wrote: Man ska ha så lite som möjligt installerat och tweak å sona för att få bra poäng, med en uptime på 15 timmar och alla möjliga program igångoch ingen tweakning så är det klart man får lite poäng.
It vet ja no.. no står min dator på största deln av dygne.. å int ha ja orka tweaka dn någo extra.. men ändå skiljer sig inte poängen mycket.. å program finns d nog i överflöd installerat! =)
1 Guest(s)