June 19, 2002
Eftersom det händer så lite här så lägger jag upp några bilder på min pelt som jag testat under kvällen. Den ska på nordbryggan imorgon är det tänkt, får se om allting passar som det ska =)
(gravt moddad)
Tycker det är ganska häftigt med frost, ska nog ta och koppla in min gamla 120 wattare snart känner jag.
30 minuter efter inkoppling
[Image Can Not Be Found]
1 timma och 30 minuter efter inkoppling
[Image Can Not Be Found]
June 19, 2002
Pim_ wrote: Naajs....
Vad har du för kylning på cpu/gpu ioma du prioriterar att kyla nb med pelt???
Hehe, CPU Maze3 och GPU standardluftkylningen. Det skall dock bytas ut =)
Känns meningslöst att byta ut på GPUn nu eftersom det bara är ett ti4200. Prollen ska jag maxa senare, börjar med minnesbandbredd =)
June 19, 2002
bloodman wrote: l´önar sig det att ha sånt då ? ser riktigt grymt ut.
Jomenvisst lönar det sig =)
Kylflänsen är bara till för att se hur kallt det kunde bli, ingen idé med att bara se en liten platta bli till frost. På nordbryggan räknar jag väl med temps runt nollan, kanske lite över. Det ger mig möjlighet att VDD-modda en del, jag har bestämt mig för att komma upp i 250MHz FSB =)
October 12, 2002
March 6, 2003
[NH wrote: Noddan][quote=Pim_]Naajs....
Vad har du för kylning på cpu/gpu ioma du prioriterar att kyla nb med pelt???
Hehe, CPU Maze3 och GPU standardluftkylningen. Det skall dock bytas ut =)
Känns meningslöst att byta ut på GPUn nu eftersom det bara är ett ti4200. Prollen ska jag maxa senare, börjar med minnesbandbredd =)
är det värt att klocka så våldsamt?=) ok det är kul att slå record men, fatta hur mycket el den där burken lär dra med alla peltiers och dina blivande voltvåldtäckter:P. Men är man rik så är man det:).
Det är ivf orsaken till varför jag inte började leka med peltiers i sommar, nämligen den höga elkostnaden. Mina burkar står och brummar dagen runt:P
June 19, 2002
MrL0vep@nts wrote: är det värt att klocka så våldsamt?=) ok det är kul att slå record men, fatta hur mycket el den där burken lär dra med alla peltiers och dina blivande voltvåldtäckter:P. Men är man rik så är man det:).
Det är ivf orsaken till varför jag inte började leka med peltiers i sommar, nämligen den höga elkostnaden. Mina burkar står och brummar dagen runt:P
Värt det? det är min hobby, och jag tycker att det är roligt =)
Rik? jag är allt annat än rik kan jag säga. Pluggar i gymnasiet och har studiebidraget till allting jag vill ha. Jag prioriterar bara datorn högt =)
80W är inte så mycket extra direkt =)
March 6, 2003
[NH wrote: Noddan][quote=MrL0vep@nts]är det värt att klocka så våldsamt?=) ok det är kul att slå record men, fatta hur mycket el den där burken lär dra med alla peltiers och dina blivande voltvåldtäckter:P. Men är man rik så är man det:).
Rik? jag är allt annat än rik kan jag säga. Pluggar i gymnasiet och har studiebidraget till allting jag vill ha. Jag prioriterar bara datorn högt =)
Då har vi ungefär samma budget:P Jag satsar också alla mina pengar på datorn:P. Men alltså 80W är en hel del. Tänker du verkligen ha den där burken 24/7?
June 19, 2002
MrL0vep@nts wrote: [quote=[NH]Noddan][quote=MrL0vep@nts]är det värt att klocka så våldsamt?=) ok det är kul att slå record men, fatta hur mycket el den där burken lär dra med alla peltiers och dina blivande voltvåldtäckter:P. Men är man rik så är man det:).
Då har vi ungefär samma budget:P Jag satsar också alla mina pengar på datorn:P. Men alltså 80W är en hel del. Tänker du verkligen ha den där burken 24/7?
LÄTT!! =D
June 19, 2002
MrL0vep@nts wrote:
LÄTT!! =D
hehe nu blev man själv sugen på peltier:P. vad kostar de? svåra att sätta dit?
Kostar runt 2-300 om du ska ha en på nordbryggan. sen ska du ha vattenblock också. Och det är en del krångel med att få den på plats, isolering, undvika köldbryggor osv.
3 Guest(s)