April 23, 2003
Jag testar o överklocka lite mitt grafikort. Jag har ZM80c-HP + ZPOP1 (5v), jag var uppe @400/350. Klarar den av mera altså minnen, dom har ju ingen kylning eller nått vågar liksom inte dra på så mkt så att det inte brinner upp eller nått, kan man köra högre utan minnes kylning? :cy:
February 8, 2003
Ja har flashat mitt till XT!
Provade å klocka till 430/380 förrut. Ja har mätit med extern tempmätare som ja låna av min bror som jobbar med värme/kyla så den bör vara ganska exact. Minnena håller ca. 50c vilket alldeles säkert inte är allt för bra men dom verkar hålla iaf. Iaf mitt kort....
*EDIT*
Ska kanske tillägga att ja kör me sån artic cooling vga kylare på kortet.
Inga erfarenheter av zalman's kylning men den är med största sannorlikhet inge sämre?!
Lycka till!!!
August 11, 2002
Det här programmet kan ge dig en hint om hur mkt du kan klocka
January 26, 2004
Mitt kort (ett Powercolor 9800 Pro 128Mb) klarar 420/390 med Pro biosen utan buggar och orginal kylning.
Men XT biosen klarar den 430/360, coren klockar bättre men inte minnena. Detta också med orginal kylning.
Skumt att minnena klockar sämre med XT-biosen innan artifactsen börjar komma.
Så du borde kunna köra högre på minnena och du märker när artifacts börjar synas. Dom syns väl i 3DMark03 test 2 å 3.
November 18, 2003
coalan wrote: Det här programmet kan ge dig en hint om hur mkt du kan klocka
finns de till nvidia kort?
November 16, 2003
Snowman89 wrote: [quote=coalan]Det här programmet kan ge dig en hint om hur mkt du kan klocka
finns de till nvidia kort?
Det vill jag oxå veta 😀
April 5, 2003
De är ingen fara, clocka tills du ser artefacts sen backar du med 5-10mhz på coren och 5mhz på minnena då klarar kortet sig ett bra tag, och 50C på minnena är inget att oroa sig för. när du bränner dig ordentligt på fingrarna om du känner på dom är de dags att skaffa flänsar men annars är de lungt, clocka på 😉
2 Guest(s)