May 1, 2005
Hej!
Tänkte skaffa mig en Thermalright 120XP. Men till min smått ljumma CPU så räcker det inte med en stor klumpig fläns, jag måstye ha en fläkt också. Hade tänkt att införskaffa en ADDA 120mm fläkt från Gtek sedan nån gång.
Mne iallafall, jag ser inga fästen alls på kylflänsen där man ka säta fläkten? Hur hade de tänkt att man ska fästa fläkten? Lim, tejp eller gummiband?
Någon med erfarenhet av denna kylaren för gärna skriva nått.
Uppskattar också om en del som äger/ägt kylaren berättar hur den är/var.
//Henry
May 1, 2005
Redfaction wrote: annars är ju din cpu hur lättkyld som helst om du inte klockar...)
De tror jag säkert. Anledningen till att jag vill ha ny kylare, är dels för att thermalrighten kyler onödigt mycket bättre än stock kylaren, och att den kylaren jag har nu (stock), blåser så jäkla hårt på stockflänsen att det faktiskt har utvecklat ett tjut :p . Jag vill alltså bara ha något som kyler lite overkill för min prolle, och något som är tystare än min medföljande fläkt.
May 1, 2005
elmor wrote: En Zalman CNPS7000-AlCu eller 7700 modellen har mycket bra prestanda/pris.
De e de förmodligen. Men jag vill ha en Thermalright så att jag själv kan välja fläkt. Skulle en thermalright 120XP klara av att kyla min CPU när det har en sån här ----> http://gtek.se/index.php?mode=.....7cb23f24f5
fläkt? Alltså om fläkten kör på normala varvtal?
July 29, 2003
Black_light wrote: [quote=Hans-Erik]testa sweclockers...
Det lär inte vara nått att oroa sig för.. Fästena FINNS där, det vet jag 🙂
Kan inte testa SWEC just nu, e bannad där ifrån för andra gågen, tror min ban går ut den 28 Juli, har då varit bannad i antingen två eller tre månader 😀
Vad har du nu gjort? 🙄 :bgrin:
May 1, 2005
Hans-Erik wrote: [quote=Black_light][quote=Hans-Erik]testa sweclockers...
Det lär inte vara nått att oroa sig för.. Fästena FINNS där, det vet jag 🙂
Kan inte testa SWEC just nu, e bannad där ifrån för andra gågen, tror min ban går ut den 28 Juli, har då varit bannad i antingen två eller tre månader 😀
Vad har du nu gjort? 🙄 :bgrin:
Första gången så kommer jag inte ihåg.
Men andra gången tipsade om ett LAN (Loopback 2005). Såklart började alla hänvisad till paragraf 9 i "regelboken", och eftersom jag blivit avstängd en gång innan så tog facisten i rejält den här gången o stängde av mig skitlänge. Nåjja, är inte sur precis, har mycket roligare här ju 🙂
March 22, 2005
http://www.silentpcreview.com/.....page3.html där ser du hur den funkar!
rekommenderas varmt 🙂
2 Guest(s)