September 3, 2001
Hej jag ska köpa en helt ny burk med Asus A7V266 ATX moderkort jag hade tänkt och köpa Alphan med en papstfläkt men det visade sig att den passade inte till moderkortet.men nu så lutar det lite åt Thermaltake Dragon ORB 3. men om ni ser en annan bra kylare till Athlon xp 1700 från länken nedan säg bara till (och självklart ska man kunna klocka lite oxå) http://www.inetdata.se/tillbeh.....ip?c=18141 eller ska jag helt enkelt byta moderkort??? Tack i förhand!
October 7, 2001
On 2001-11-11 00:40, Backa_Boy wrote:
On 2001-11-10 16:05, WzuP wrote:
alphan passar till din bräda en kille här på forumet fick på den men han fick böja på en kondensator barakondensator vad e det?
En komponent som släpper igenom växel-ström,Och stoppar lik-ström...
July 14, 2001
On 2001-11-11 00:57, Donan Fear wrote:
On 2001-11-11 00:55, Tomas wrote:
Om det står att den klarar 1500+ lär den ju faen inte klara 1700+....1. En XP 1700+ går i 1.47GHz, inte 1.7GHz.
2. En XP 1800+ genererar ungefär lika mycket värme som en Thunderbird 1.2GHz
stod det inte XP1500+ ? alltså 1,33 eller nåt?
det trodde jag iallafall,, kan ha blandat ihop,,,
September 3, 2001
On 2001-11-11 01:33, Caine wrote:
Jag rekommenderar INTE att du köper Dragonorben, väger ju över 600 g!
Inte lan-vänligt alltså.
Kan ju slita bort halva mobot för f*n!
det e lungt jag tar ju aldrig me datan när jag ska spela lan det ända jag undrar e om det e en bra kylare?
September 3, 2001
On 2001-11-11 00:50, McM wrote:
alphan passar till din bräda en kille här på forumet fick på den men han fick böja på en kondensator barakondensator vad e det?
vad e det köper man det eller va fan e det för nåt???asså jag har ingen aning
October 7, 2001
On 2001-11-11 02:30, Backa_Boy wrote:
On 2001-11-11 00:50, McM wrote:
vad e det köper man det eller va fan e det för nåt???asså jag har ingen aning
Stoppa dit kyl-flänsen,Tar det imot nånting
så böj lite försiktigt på komponenten (Kondensatorn)så borde kyl-flänsen passa...
May 24, 2001
Kondensatorn sitter på moderkortet och ser till att processorn får tillräckligt med ström, de laddas upp som batterier ungefär, och kan ge ut kraftiga (men korta) strömstötar när processorn behöver det.
Det är de där ca. 1 cm höga runda sakerna som stör när man ska installera kylflänsar.
Grejen är att de måste vara så nära annars tappar man ström i ledningarna och då kan det hända att processorn inte får tillräckligt när den jobbar för fullt, och/eller är högt klockad.
Själva processorn har också små kondensatorer, men de är ytmonterade, mycket mindre och svagare. På T-bird sitter de på ovansidan, men på XP sitter de på undersidan, mycket närmare kärnan. Bara det gör att det blir stabilare vid högre frekvenser.
Nåt mer du vill veta?
September 3, 2001
On 2001-11-11 02:44, Donan Fear wrote:
Kondensatorn sitter på moderkortet och ser till att processorn får tillräckligt med ström, de laddas upp som batterier ungefär, och kan ge ut kraftiga (men korta) strömstötar när processorn behöver det.
Det är de där ca. 1 cm höga runda sakerna som stör när man ska installera kylflänsar.Grejen är att de måste vara så nära annars tappar man ström i ledningarna och då kan det hända att processorn inte får tillräckligt när den jobbar för fullt, och/eller är högt klockad.
Själva processorn har också små kondensatorer, men de är ytmonterade, mycket mindre och svagare. På T-bird sitter de på ovansidan, men på XP sitter de på undersidan, mycket närmare kärnan. Bara det gör att det blir stabilare vid högre frekvenser.
Nåt mer du vill veta?
e det så me alla MK lr
April 26, 2001
On 2001-11-11 04:43, Backa_Boy wrote:
On 2001-11-11 02:44, Donan Fear wrote:
Det är de där ca. 1 cm höga runda sakerna som stör när man ska installera kylflänsar.Grejen är att de måste vara så nära annars tappar man ström i ledningarna och då kan det hända att processorn inte får tillräckligt när den jobbar för fullt, och/eller är högt klockad.
Nåt mer du vill veta?
e det så me alla MK lr
japp, men på vissa så sitter kondensatorerna lite längre bort från sockeln så att man lättare ska få plats.. Men tydligen så går det ju att köra ahlpan på ditt asus...
September 3, 2001
On 2001-11-11 17:08, nXsty wrote:
Köp inte Dragon Orben.. Jag har en sån. Den är stor, tung, dyr, högljud och värdelös. Min lilla OCZ galdiator som bara en 2cm hög och bred som sockeln kyler 8c bättre än den gigantiska och tunga Dragon Orben som dessutom nästan knäckte min CPU.
vart kan man köpa den då???
August 2, 2001
Den finns ännu bara i USA och frakten därifrån är ganska dyr. Men snart kommer en nyare, lite större, variant av den att börjas säljas i Sverige. Orkar du inte vänta tills dess finns det ju många andra bra kylare att köpa. Tex Taisol Copperbase. Sätter du på en Delta Black Label på den är den riktigt bra. Annars kan du köpa den nya Alpha kylaren för 80mm fläktar. Ganska dyr men klart den bästa luftkylaren som finns idag.
1 Guest(s)