November 20, 2002
tjo har nu fått mitt albatron turbo kort, men till min stora besvikelse går den bara till
260//650 i överklocknings väg. medans jag läst överallt att det ska gå till 300//700 lätt. Tänke att det kanske va varmt, men tog på den och den va hur kall som helst..
lite störande, nån som vet vad som kan vara fel?
system:
xp 1800+
512mb apacer 2100 ddr
abit kr7a
60gbmaxtor hdd
mm..
Speciellt överklockningen på kärnan låter kanske lite väl låg men du har kanske bara haft otur att få ett "trött" kort. 🙂
Vi ska i alla fall testa detta grafikkort den kommande veckan och vi får då se hur det presterar för oss.
Tekniknörd som gillar att träna.
September 15, 2002
November 20, 2002
om jag kan få det utbytt för att det inte klockar högt nog? med tanke på att garantin ryker så fort man klockar minsta mhz så tror jag inte jag känner för att gå och klaga på det i butiken...
men känns ju något störande när man köpte det just för att man hört att det ska vara så bra att klocka
February 4, 2002
I den här tråden hittade jag några intressanta svar bla morbror och XeroX http://forum.sweclockers.com/s.....did=105039
February 4, 2002
Zero4 wrote: [quote=HyperKossan]skaffa lite bättre kylning så ska det nog gå. Har du klockat prollen nåt?
heh som sagt den e inte äns varm, nåja undrar vilken del av min burk som hindrar kortet dårå... e nog mina minnen i sånna fall
tack för alla svar
Jag har aldrig tänkt tanken att övrig hårdvara skulle stoppa klockningen av grafikkortet men det kan säkert va så Du kanske skulle kunna prova kortet i nån kompis dator och se om det funkar bättre
1 Guest(s)