August 15, 2001
Undrar om man kunde få veta vad exact du har gjort men din burk för att då den å flyga.
Har eget projget på g och vill gärna ha tips på sådant man inte normalt täker på när man twekar 3dmark 2001 p ..och är också allmänt interriserad var det krävs för hårdvara i detalj för att toppa listan.
Upskattar ett deltaljerat svar //Tack på förhand Ranlord
p.s Hoppas du inte har nått imot ,lite konkurens on ligan
April 30, 2001
Ja det är väll mest bara att klocka som fan
Kör en XP2000+ @ 2Ghz peltier kylt
Leadtek GF4 Ti 4600 @ 345/790
Abit KR7A
Samsung PC2700 @ 183Mhz fettaste tajmingen
Finns inte så mycket tweaks man kan göra igentligen förutom några för windows och sen så har man ju gamla LOD bias tweaks.
Det finns ett Nature test tweak som gav men 8 fps mer än vanligt, det här brukade bara funka på Radeon kort men verkar dock göra på GF4 också ( kan inte säga vad man ska göra :/ )
Om du verkligen vill toppa listan ska du någ skaffa ett P4 system och klocka prollen som fan.
Min nästa score kommer ligga på runt ~15k 😛
November 29, 2001
Sabba din LOD(+15), tvinga på bilinear, tvinga 16 bits Z-buffer (utan att starta om datorn) och 16 bits texturer. Gör inga underverk på ATIs grafikkort eftersom de är designade med maxxade inställningar i åtanke o presterar inte mycket bättre med "kassa" inställningar.
Dock är väl allt det jag nämnde fusk egentligen.
April 30, 2001
Kan ingen skaffa en bra dator och ge mig LITE mostånd...
Här är en ny score men jag vill inte lägga upp den på listan för då kommer endast jag bli kvar på top10 😀
13662
http://service.madonion.com/co.....k1=3309179
[ Detta Inlägg ändrades av: Liquide den 2002-04-28 22:19 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Liquide den 2002-04-28 22:34 ]
1 Guest(s)