Tillbaka till ritbordet|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tillbaka till ritbordet
Particle Man
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 198
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 25, 2002 - 5:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja nu ett par dagar sen man äntligen fick det sköna som kallas vattenkylning händer det mardrömmar skapas av. Jag menar precis det, en läcka...och en ganska elak en också. När jag skulle montera av min taisol så märkte jag hur botten av lådan var våt...hårddisken var våt på plåtdelarna, hittade läckan efter ca 5 minuters letande. Vattnet hade ätit igenom silikonet!

Jag sitter just nu med luftkylning igen och är förbryllad över hur vatten kan äta sig igenom marinsilikon som ska användas på båtar. Tills vidare är mitt projekt skrotat, men jag ska ta upp det en vacker dag... Då blir det ghetto style mark II. Tills dess är det jag som lägger av med vatten, framtiden kanske blir det ett nytt vattenblock som varmlöds istället för att tätas med silikon eller packningar.

Qubsica
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 37
196058
August 25, 2002 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Trist .. är själv lite skeptisk till vattenkylning, el o vatten hör inte ihop .. hehe.
Vad hände med hårddisken då ?

Particle Man
Medlem
196059
August 25, 2002 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo den lever fortfarande lyckligtvis....men vatten och el kan höra ihop...om silikonet håller, vilket det inte gjorde konstigt nog

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 313
196160
August 26, 2002 - 7:57 am
sp_Permalink sp_Print

Particle Man wrote: Ja nu ett par dagar sen man äntligen fick det sköna som kallas vattenkylning händer det mardrömmar skapas av. Jag menar precis det, en läcka...och en ganska elak en också. När jag skulle montera av min taisol så märkte jag hur botten av lådan var våt...hårddisken var våt på plåtdelarna, hittade läckan efter ca 5 minuters letande. Vattnet hade ätit igenom silikonet!

Jag sitter just nu med luftkylning igen och är förbryllad över hur vatten kan äta sig igenom marinsilikon som ska användas på båtar. Tills vidare är mitt projekt skrotat, men jag ska ta upp det en vacker dag... Då blir det ghetto style mark II. Tills dess är det jag som lägger av med vatten, framtiden kanske blir det ett nytt vattenblock som varmlöds istället för att tätas med silikon eller packningar.

Va konstigt...ja jag är lika förbryllad som du...man tycker ju att marinsilikonet skulle hålla tät! 😕

Skönt att HD klarade sig!

Vad kör du för luftkylning?

Particle Man
Medlem
196177
August 26, 2002 - 9:49 am
sp_Permalink sp_Print

just nu bara en fläkt på hdd...cpu har en Taisol CGK760092 med slipad och polerad botten...ja det gör faktiskt en liten skillnad med slipad botten..med fläktarna på full kräm så har jag en idletemp på 37 grader och full load 42-43, men i normala lägen så går den på 43 idle och 47 full load...är rätt nöjd med det...för tillfället

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
196188
August 26, 2002 - 10:55 am
sp_Permalink sp_Print

Ok...ja rätt ok!!!

Vad har du prylar i lådan?

Rätt roligt att bara pilla med hårdvaran.. 😀

Har själv vanlig luftkylning på min lilla moddade låda men har rätt så bra temp när jag kör fläktarna på max!

Har lackat hela lådan och monterat neonramp i den...funderar på motivlack och hur jag ska sätta dit mitt windowkit.

Har du några förslag när det gäller motivlack windowkit?
Vet du nån som fixat motivlackering?

Particle Man
Medlem
196205
August 26, 2002 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

Hmm...motivlackering har jag inte pysslat med och känner inte nån direkt som gör det...Windowkit har jag aldrig skaffat...men jag funderar på att göra en plexilåda eller en kub... 🙂

Swartz
Kommer du hit ofta?
Medlem
196404
August 27, 2002 - 4:39 am
sp_Permalink sp_Print

Ja plexilåda verkar rätt coolt om man monterar lite neonramper i den! 😀

Man får nog tänka sig för lite när det gäller kylningen oxå...plexiplasten leder nog inte bort värmen alls! Men men...helt klart en coolhetsfaktor.

Hoppas det går bra med ditt bygge!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL