August 11, 2004
Jag har köpt ett IN-Win X-710 med 2 st 80mm fläktar fram, 1 st 120mm bak och en Zalman CNPS7000A-Cu som ska kyla cpun (tänkte överklocka så långt det går :P). Kommer detta duga för att få upp cpun till ca 250fsb(får väl räkna med ca 1,6v iaf) i synk med minnena(2,8v vill dom ha) och grafikkortet till xt hastighet eftersom jag tänkte flasha till xt bioset? Får grejerna imorgon och då får vi väl se, men jag tänkte bara se vad jag har att förvänta mej 🙂 Kommer ev att köpa nya chassifläktar till lite mindre högljudda (man kan ju sänka dom med lcdn i fronten men om dom är tystare kan man ju säkna dom ännu mer :D), vad tror ni om det, kanske beror på vilket märke man tar men presterar dom mycket sämmre än fläktar som låter mer. Hade tänkt köpa fläktar kring 20 db. PAPST 21 db verkar bra nån som har erfarenhet av dom?
August 14, 2001
Papst 21db? 120mm eller 80? kör själv papst, en 120mm och även kör en 19db (tror jag det var) 80mm förut,120mm låter lite väl mycket tycker jag, 80mm-fläkten har ganska ok nivå, dock kan man ju inte påstå den bålser mycket. Tror det är bättre å hitta tjockare fläktar om du vill ha mycket luft till låg nivå, kanske ej så vanliga som datorfläktar men går iaf få tag på Delta brukar ha tjockare, är ju bara kolla i någon ventilationsaffär eller så, om du har någon elektronikdemontering/återvinning i närheten som säljer kan du säkert hitta tjockare fläktar där.
August 14, 2001
Ok, tror min papst 80mm låter 19, för mig det, 120mm låter nog 25... om jag minns rätt, en 120mm fläkt låter minder i förhållande till luftflöde, dock kan 120mm fläktar låta skrämmande mycket, var och köpte 2st tjocka papstfläktar för 110 V i fredags, låter som ett jumobjet typ, men d pumpar luft... tror inte en papst 21dB är så jättetyst, men troligtvis tystare än många andra fläktar. går ju köra på 7V me om man vill ha tystare ändå. (även 5V men blir lite dåligt med blåst då)
1 Guest(s)