November 18, 2003
Akatosh wrote: Eh, för att förtydliga en sak, den allra lägsta åtkomsttiden man kan tekniskt sett få med DDR minnen är 2-2-2-5.
Och generellt så är det det bästa. Den första och den tredje är det som märks mest i spel om man pillar på timingsen.
fel, som jag skrev tidigare går de ju att få lägre jag har ju själv kört 2-2-1-2 o de e ju lägre, men ja har ju också hört att 2-2-2-6/11 ska funka bäst med nfoorce2
March 14, 2001
Snowman89 wrote: [quote=Akatosh]Eh, för att förtydliga en sak, den allra lägsta åtkomsttiden man kan tekniskt sett få med DDR minnen är 2-2-2-5.
Och generellt så är det det bästa. Den första och den tredje är det som märks mest i spel om man pillar på timingsen.
fel, som jag skrev tidigare går de ju att få lägre jag har ju själv kört 2-2-1-2 o de e ju lägre, men ja har ju också hört att 2-2-2-6/11 ska funka bäst med nfoorce2
Tror han syftade mest på x-x-x-5 att det skulle ge bäst åtkomstid, inte alla siffrorna 2-2-2-5 för dom kan man ju sänka som du sa lite mer med endel minnen och moderkort..
Och jag har själv inte provat nå speciellt att ändra mellan 5, 6 & 11 men det ska bli skillnad ibland sägs det..
March 14, 2001
keffing wrote: asså trcp (tror jag det var) måste vara tras plus t-nånting annat plus ett...
alltså om man har 2-2-2 så måste sista vara fem... annars så får man sämre prestanda
Nä men de kan ju skilja sig på moderkort som Arne Anka sa att 2-2-2-6 kan ge bättre på nforce2 tex..
August 16, 2002
Snorch wrote: [quote=keffing]asså trcp (tror jag det var) måste vara tras plus t-nånting annat plus ett...
alltså om man har 2-2-2 så måste sista vara fem... annars så får man sämre prestanda
Nä men de kan ju skilja sig på moderkort som Arne Anka sa att 2-2-2-6 kan ge bättre på nforce2 tex..
ja men på pappret ska 2-2-2-5 ge bästa prestandan... sen vill jag se var arne anka säger det... om man jämför två system som är exakt samma fast ena har 2-2-2-5 och andra 2-2-2-6 så skulle jag inte tro att systemet som har 2-2-2-6 vinner... däremot så kanske han kommer upp i högre fsb med 2-2-2-6, vilket kompenserar för... aa du fattar
March 14, 2001
keffing wrote: [quote=Snorch][quote=keffing]asså trcp (tror jag det var) måste vara tras plus t-nånting annat plus ett...
sen vill jag se var arne anka säger det...
Kolla några rader upp kanske..
1 Guest(s)