February 14, 2003
Har Ni hört det senaste. Ett Lundaföretag har tillverkat en liten liten burk (stor som en tändsticksask) som man placerar på processorn och därmed tiofaldigar hastigheten. Snacka om ÖFVERKLOCKNING:! Hörde det på nyheterna inatt (21/3). Dock kostar den lilla mojängen 100.000 kr och finns bara i ett exemplar än sålänge. Den skulle kunna ersätta Linuxkluster (ihopkopplade datorer) med en enda dator. Hoppas den går ned i pris om den börjar masstillverkas. Hur den fungerar ... ingen aning, Nyheter är för vanligt folk, så det fick man ju förstås inte reda på ... 🙂
February 21, 2003
Länk varsågod: http://computersweden.idg.se/a.....1842_CS340
February 21, 2003
nILGot wrote: hmm.. KK... den ser väl hyffsad ut men.. den gör ju inte processorn 10 gånger snabbare på allt den är ju som när intel lanserade mmx och sse teknologin.. vissa saker gör det mycket snabbare men inte allt... lr har jag fel?
Nä som jag förstod det avbelastade den bara processorn vid speciella beräkningar och processer. De jämförde den med typ en matematikprocessor.
October 15, 2001
Coolt!
Men det hela bygger ju på att man ska göra en sak många gånger. Mitrion CPUn kan ju bara göra en sak. Man programmerar den till en uppgift som den då tar över från vanliga prollen. Men det är klart vill man bara göra en sak jäkligt snabbt och har 100000 extra så varför inte :9
Hmm undrar om min aimbot fragar 20x snabbare med denna?
February 14, 2003
Jag skickade ett mail till dem:
Hej!
Jag har hört om Er nya mojäng som ökar prestandan hos en persondator. Jag undrar helt enkelt som prestandaökningen kan utnyttjas för spel också? Kanske de värsta spelfreaksen (med pengar) skaffar sig en så'n då!
MVH
Kingsthrone
Och fick som svar:
Hej -
Visst kan den utnyttjas för spel också, även om kanske inte är vårt fokus från början. Vad det något särskilt du tänkte på?
Mvh
****** ******* (personuppgiftslagen)
June 20, 2002
Tiofaldiga klockfrekvensen???
Liten burk man placerar på processorn???
nu har någon vart ute och snurrat... 🙂
handlade ju bara om en processor som kunde hantera vissa specifika uppgifter 10 ggr snabbare än en P4...
sådana har de flesta här (alla) varit i kontakt med (grafikkort t.ex.) så det är ju inte superrevolutionerande, men det verkade ganska intressant...
1 Guest(s)