November 26, 2002
Jag har en del frågor eftersom jag snart ska köpa nytt system.
Nu har jag vad som står i min sign. Snart kommer jag vilja lägga ut drygt 10 papp på Mobo, minne, CPU och kylsystem.
Jag har funderat på ett ABIT IC7-G, P4C 2.8 800 bus, 2x512 Corsair PC3200 CAS 2 (drygt 7000:-). Sen ev. ett Asetek WaterChill-kit.
Eftersom jag aldrig har nånsin haft något vattensystem så är jag lite osäker på om jag vågar ge mig inte på den banan. Jag har ingen aning om hur mkt jobb eller kunskap som krävs.
Sen behöver jag även råd ang. vilken CPUkylare jag ska välja, chassifläktar och grafikkortskylare. Det kanske inte ens är värt för mig att skaffa ett vattensystem utan att jag klarar mig på bra fläktar?
Det skulle vara guld värt om ni kunde trycka ur er allt ni vet om detta, tips och råd. Nitar ni själva kanske gå på. Jag behöver allt jag kan få så att jag kan bilda mig en uppfattning.
Tacksam för svar... 🙂
October 10, 2002
June 28, 2001
waco chillout, kolla i spel delen om CS fps drop problem med radeon kort.
som åvanstående skriver, kolla lite recentioner och läs lite lätt om det så är det en barnlek att sätta ihop.
Maze blocken är bland dom bättre, skiljer sig bara nån grad hit lr dit på dom bra sakerna så det är skitsamma.
men dom "billiga" kitten så är det skillnad.
ska du ha en Tyst vattenkylning så rekomenderar jag 2st radiatorer med papst fläktar på. för då behöver det inte blåsa mkt.
det är mkt billigare om man köper en liten kupevärmepaket från skroten och slänger in i burken, kyler bättre och är mkt billigare.
men det krävs oftast en bra pump för det och dom som följer med dom billiga kitten är inte alltid så starka.
starka pumpar är typ Sicce idra, sicce nova. Eheim 1048
och Eheim 1250.
detta är vanliga akvariepumpar som i vissa fall har blivit lätt modifierade. så om du meckar så kan du komma undan billigare.
2 Guest(s)