June 2, 2003
HAy
asså har mixxtrat o fixxtrat som fan men ikke lyckas jag med nåra bättre resulat att överklocka min cpu
har en P4 2.53 med C1 stepping... och ett soltek SL-85ERV2 + en 512DDR dimm från twinmos på 400Mhz
jag kör minnet i 266mhz så det borde inte vara det som stör..
jag kan lätt boota systemet i 2,9Ghz men försöka spela eller köra 3dmarks kommer inte på frågan.. har testat med vatten kylning med utan någon större famgång.. 😛
e min CPu cass o inte vill eller e det mitt moderkort som e heeelt casst
(tror att det e den som e stenen i ögat)
isåfall vilket moderkort rekomenderar du/ni om jag ska få mest ut av överklocka min prolle? :bok:
September 15, 2002
September 19, 2002
JAyzor wrote: jo.. har ett 300w o driver med det 4 HDDs o 1 radeon9700pro kan vara där skon klämmer ska fasen testa min nåt PCI kort o 1 hdd se om nån skillnad sker , också har jag märkt att ati kortet inte gillar för hög AGP speed... men men ska testa o se 😀
Definitivt är nätagget för klent. Du bör väl ha ett 400W i alla fall.
Sen undrar jag om du märker någon prestandaskillnad när du ökar agp-bussen? Om inte, varför klocka bussen? Är moderkortet så dåligt att du inte kan låsa bussen/ändra dividers?
April 26, 2003
April 26, 2003
[ToMaHaWk wrote: ][quote=RaZputin]ABIT IC7-G heter det Tomahawk :D.
Det ligger omkring 2000 sek, men det är bra mamma kort.
Ångrar att jag inte väntade och köpte det istället för mitt BH7 :x.
Sorry, my bad. Ska ärligt erkänna att jag är mer insatt i amd än intel.
Inga problem, jag själv är ganska dummer på AMD.
Men det ska det bli ändring på vid nästa processorköp 😀 .
June 2, 2003
kanon grabbar då vet ja isåfall.. o det e faan agget som e för klent! satte i ett PCI graffe kort o körde med bara 1 HDD o så vips så kunde jag ändra volten över 1.55.
testade o öka fsb till 145 och 1.60V och den posta , boota och gick med på 10 st burn in tests.
sen orkade jag inte mixxtra mera hehe.. så ett nytt agg e nästa inköp 😀 tack för tippsen 😀
1 Guest(s)