March 6, 2004
Jag har en cnps-7000B-alcu. Den kyler ENORMT bra. jag sänkte cpu-tempen med 13'C när jag bytte bort min gamla Spire Whisperrock IV.
Så jag rekomenderar starkt en kylare i cnps-klassen.
btw. Jag hade en volcano 11 förut, den kylde lika bra som en Whisperrock IV = inte bra.
June 25, 2001
Casy, vad har du mer för kylning för att kunna klocka 2500+ ända till 3200+? Och vad har du för idle/fulloadtemp? Har som sagt själv omkring 45-55c idle (varierar grymt kraftigt...) och ungeför 60c i fulload @2800+), och det är alldeles för hög temp tycker jag...
En zalman låter onekligen lovande, men väger den inte extremt mycket? Läste att den vägde omkring 900g, det måste ju innebära en enorm belastning för moderkortet med en sådan kylare..är nämligen lite rädd att den ska ramla av under transport när man lanar bara, annars borde det ju vara ganska lugnt...
March 14, 2004
phatball wrote: Casy, vad har du mer för kylning för att kunna klocka 2500+ ända till 3200+? Och vad har du för idle/fulloadtemp? Har som sagt själv omkring 45-55c idle (varierar grymt kraftigt...) och ungeför 60c i fulload @2800+), och det är alldeles för hög temp tycker jag...
En zalman låter onekligen lovande, men väger den inte extremt mycket? Läste att den vägde omkring 900g, det måste ju innebära en enorm belastning för moderkortet med en sådan kylare..är nämligen lite rädd att den ska ramla av under transport när man lanar bara, annars borde det ju vara ganska lugnt...
Jag har 40 load med 2.2GHz och 1.6 vcore. Med vattenkylning då. Kör den nästan passivt med mitt skållheta voltmoddade X800 på slingan..
Med en Artic cooling så hade jag ca. 50*c load. Den kylaren är sämre än Volcano11, mkt. Då kördes processorn i 2.2GHz alltså.
Dessutom väger mitt CPU-block 700G och det har inte ställt till med några som helst probs.
1 Guest(s)