May 17, 2002
Växlingsfilen ligger på HDn, som sagt, och är ENORMT mycket slöare än ram. Jag har 768 MB ram och jag kör utan växlingsfil i Win XP pro, om du har 768MB eller mer, kan du stänga av den helt och hållet för att få bäst prestanda, kanske även om du har 512MB.
Om du håller på mycket med bild- eller videoprogram, kan det vara dumt att stänga av eftersom video hursomhelst tar mycket minne och ibland mer än ram...
Om du inte vill stänga av den, så sätt den till en fast storlek t.ex minsta: 700MB, största: 700MB i inställningarna, så slipper du att den ändrar storlek hela tiden, vilket gör att datorn går lite snabbare...
Om du börjar få kryptiska felmmedelanden, bör du slå på den igen eller öka storleken... prova dig fram 🙂
October 4, 2002
turbogossen wrote: jo, men jag läste det i någon data tidning, men man ska inte tro allt där, tyckte oxå det lät konstigt. Men växlingsfilen är ju på hårddisken och den är ju lite långsammare än ram.
Jag kör utan växlingsfil, eftersom hårddisken är omkring 100 gånger långsammare än minnet...
Har 512 MB minne btw...
1 Guest(s)