April 4, 2003
Jag har en fråga som jag inte hittat nån vettig förklaring på hittills:
De flesta snackar om de grymt överklockningsvänliga 1700+, men jag har inte hittat nån som valt en 1800+ eller snabbare att klocka, beror det på att man inte vinner något med att köpa en snabbare processor från början som man sedan kan klocka, eller har det inte kommit ut lika överklockningsvänliga steppningar på andra versioner än 1700+??
Skillnaden i pris är ju inte stor och det känns för mig som att man skulle kunna komma högre i överklockningen med en processor som är snabbare i original?? Eller??
January 22, 2002
TrumJalle wrote: Jo, men jag menar att man kanske skulle välja en 2100+ eller så istället för en 1700+... den borde väl man kunna klocka högre???
Nej, de 1700+ prollarna med bra steppning går att klocka betydligt högre. Bara för att du utgår från en högre klockfrekvens betyder ju inte det att den nödvändigtvis klockar bättre. Med tanke på att en 1700+ bara kostar typ 600:- e det ett jävligt bra köp.
February 10, 2003
Zap wrote: [quote=TrumJalle]Jo, men jag menar att man kanske skulle välja en 2100+ eller så istället för en 1700+... den borde väl man kunna klocka högre???
Nej, de 1700+ prollarna med bra steppning går att klocka betydligt högre. Bara för att du utgår från en högre klockfrekvens betyder ju inte det att den nödvändigtvis klockar bättre. Med tanke på att en 1700+ bara kostar typ 600:- e det ett jävligt bra köp.
Ja,med dyrbar Vattenku. och shussan som kosta mycket!!Nej tack!!
January 22, 2002
klaus wrote:
Ja,med dyrbar Vattenku. och shussan som kosta mycket!!Nej tack!!
Defenetivt inte. Det finns mängder av exempel på mycket höga överklockningar med bara luftkylning. Kolla exempelvis Arne Ankas system. 1700+ hade knappast blivit så populär som den nu är om du hade behövt vatten eller extremkylning för att få så bra klockningsresultat.
2 Guest(s)