December 13, 2003
Hej, ny användare här, *underviker kompani-stryk av newbien*, jag är intresserad av att skaffa vattenkylning till min Athlon 2500+...(som jag ska skaffa sen)
Jag spanade in q-tecs "Q-TEC KS70 CPU Watercooler Bay"
http://www.qtec.info/products/.....rtnr=13793
[Image Can Not Be Found]
Jag hittade också en återförsäljare här med hyfsat pris...Men jag har ännu inte sett en rescension av detta system...Jag vet inte om det är sprillans nytt eller om det kanske är för värdelöst (hehe)
Har nån av er köpt den här eller läst någon rescension nånstans? (finns inte på denna sida) Tack på förhand.
March 10, 2003
För det första är luftflödet "oftast" ganska begränsat i 5.25" platserna.
Jag anser att 2st 60mm fläktar och en liten tank inte är lösningen om man vill ha det tyst.
Då kan man istället köpa en Zalman CNPS7000A-Cu eller liknande produkt för mindre pengar.
Vid överklockning så kanske systemet är smidigt om man skall koka vatten till te eller nudlar kanske.
Jag fick ett TT Aquarius II av en kompis och det kunde kyla min Duron 1300 till 48-50 grader under belastning.
Min Alpha PAL8045 kyler samma processor till 40 under belastning med en Papst 12db fläkt.
Det största problemet med dessa små system (hur söta och gulliga de må vara) är att dom inte klarar dagens prestanda datorer.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
December 18, 2002
Dr_spackel wrote: För det första är luftflödet "oftast" ganska begränsat i 5.25" platserna.
Jag anser att 2st 60mm fläktar och en liten tank inte är lösningen om man vill ha det tyst.
Då kan man istället köpa en Zalman CNPS7000A-Cu eller liknande produkt för mindre pengar.
Vid överklockning så kanske systemet är smidigt om man skall koka vatten till te eller nudlar kanske.
Jag fick ett TT Aquarius II av en kompis och det kunde kyla min Duron 1300 till 48-50 grader under belastning.
Min Alpha PAL8045 kyler samma processor till 40 under belastning med en Papst 12db fläkt.Det största problemet med dessa små system (hur söta och gulliga de må vara) är att dom inte klarar dagens prestanda datorer.
så sant så sant....... !
January 8, 2003
http://kylning.com/info.php?cP.....ad7fad73fc
Det där systemet kyler rättså bra med en liten Black extreme2 radiator å en 120a på 7 volt. Min polare har det på sin 2500+ batron. (endast den inte nb å graffe) Eheim 1046 får tyvärr inte plats i tanken, så det får man lösa på annat sätt.
1 Guest(s)