April 27, 2004
NH|Noddan wrote: *Torris köper du lämpligen vid en AGA-depå
*Nej, det är inte ett dugg farligt
*Torris bevaras inte, det "går ju åt" i takt med att det värms upp, eller vad menar du?
Torr is är frusen koldioxid så det är bra att ha bra ventilation när man håller på med det.
January 8, 2005
hehe såg på nått CSI avsnitt lr liknande när dom andvände torr is för att på något sätt spränga en toastol, samt döda 2 människor genom att låta isen smälta i ett rum där dom 2 låg och sov på golvet.
vet inte om man kan spräng aen toa med torr is, men eftersom det är koldioxid så ska man som föregående postade ha bra ventilation.
February 3, 2003
Tja rent logiskt bör det gå att spränga en toa med torr is. Vatten expanderar ju när det blir kallt och torr is håller ca -70 grader om jag inte missminner mig. Det är kanske något man skulle testa? 😛 Annars finns det ämnen som utvecklar vätgas när det blandas med vatten vill jag minnas och det blir en fin smäll av det 😛 Kommer inte ihåg den kemiska formeln.
Ska du köra det på datorn så skaffa, nagellack, isolering som fan och några fläktar. Du måste blanda det med typ aceton eller något när du använder det.
February 3, 2003
Njaa, lite aceton är allt som behövs... Sedan är det bara att skrubba 🙂 Annars är silikon ett bra alternativ dock så går det inte så bra att ta bort, samt vissa silikoner "äter" upp PCB'n.
Ska du få bort fett(för att inte tala om att du måste köpa dielektriskt fett som fan för att fetta in så mycket) så måste du diska moderkortet. Något som inte är så roligt.
March 14, 2001
Ähh så länge man inte tänker sälja kortet till någon kräsen så kan lacken eller fettet lika gärna sitta kvar..
Sen vette fan om vattnet (i toastolen) ens skulle bli så kallt att det fryser av lite torr-is, blir nog mest bara lite rökeffekter och inte mycket mer..
Blir iaf till att prova torr-is nu här mot vintern jag.. 🙂
March 14, 2001
Hmm har några kandidater, vissa klarar redan mycket med vatten och andra vill jag bara få upp lite högre bara för kul.. 🙂
Iaf duron 600, duron 650, thunderbird 1ghz och xp-m..
Vore roligt om man fick upp tbn i 2ghz, vilket jag inte tror är omöjligt, även kul om 600:an gick uppåt en 1350mhz.. aja får se, blir väl till att vänta tills sm kanske 🙄
February 3, 2003
Snorch wrote: Hmm har några kandidater, vissa klarar redan mycket med vatten och andra vill jag bara få upp lite högre bara för kul.. 🙂
Vore roligt om man fick upp tbn i 2ghz, vilket jag inte tror är omöjligt, även kul om 600:an gick uppåt en 1350mhz.. aja får se, blir väl till att vänta tills sm kanske 🙄
Ska bli intressant att se, det blir xp-m + AN7 + Prometeia Mach 2 för mig snart. XP-m gör 2,7ghz på luft så det är ingen super cpu. Ifall det blir tråkigt så har jag annars, 1600+ Palomino (vilka minnen) som gjorde 2Ghz på luft, samt en duron 700 som ska göra 1,1Ghz på luft.
Lycka till 🙂
March 6, 2001
March 14, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Snorch]Hmm har några kandidater, vissa klarar redan mycket med vatten och andra vill jag bara få upp lite högre bara för kul.. 🙂
Ska bli intressant att se, det blir xp-m + AN7 + Prometeia Mach 2 för mig snart. XP-m gör 2,7ghz på luft så det är ingen super cpu. Ifall det blir tråkigt så har jag annars, 1600+ Palomino (vilka minnen) som gjorde 2Ghz på luft, samt en duron 700 som ska göra 1,1Ghz på luft.
Lycka till 🙂
Aja, min xp-m har jag fått upp i 2908 med vatten, med luft vet jag ej.. satsar på runt 3.1ghz iaf..
Men lär nog ta och skaffa mig ett nytt nätagg, kör med ett 360W nu, och någon ddr-booster alternativt få tummen ur arslet och göra vdimm-mod på an7an om jag ska komma nå längre..
Tack och lycka till själv..
förresten hur högt går ditt an7? kör du med an7de8?
February 3, 2003
Snorch wrote: Aja, min xp-m har jag fått upp i 2908 med vatten, med luft vet jag ej.. satsar på runt 3.1ghz iaf..
Men lär nog ta och skaffa mig ett nytt nätagg, kör med ett 360W nu, och någon ddr-booster alternativt få tummen ur arslet och göra vdimm-mod på an7an om jag ska komma nå längre..Tack och lycka till själv..
2,9Ghz stabilt eller bara screen? Det är ganska bra i vilket fall som.
Har du hittat någon VDD modd till AN7an? Alla säger i stort sett olika...
Jag vet inte hur högt detta AN7 kortet överklockar, det sitter i syrrans dator nu så. Hoppas på 250-260 i alla fall. Men vem vet? Man kan inte har tur alltid.
Mitt förra gjorde 265 screen och 260 relativt stabilt.
http://web.telia.com/~u4650718.....der%20(2)/ <-här ligger dom 2 BIOSarna jag körde när jag klockade AN7.
Mitt förra AN7 gillade inte VDD heller 1,75V klockade det sämre på än 1,725V. Kan vara något att testa. Maken till underligare kort får man fan leta efter.
Stinger: Det visste jag inte, man lär sig något nytt varje dag. Ingen överklockning mer?
March 14, 2001
LorD_Kvadd wrote: [quote=Snorch]Aja, min xp-m har jag fått upp i 2908 med vatten, med luft vet jag ej.. satsar på runt 3.1ghz iaf..
Men lär nog ta och skaffa mig ett nytt nätagg, kör med ett 360W nu, och någon ddr-booster alternativt få tummen ur arslet och göra vdimm-mod på an7an om jag ska komma nå längre..Tack och lycka till själv..
2,9Ghz stabilt eller bara screen? Det är ganska bra i vilket fall som.
Har du hittat någon VDD modd till AN7an? Alla säger i stort sett olika...
Jag vet inte hur högt detta AN7 kortet överklockar, det sitter i syrrans dator nu så. Hoppas på 250-260 i alla fall. Men vem vet? Man kan inte har tur alltid.
Mitt förra gjorde 265 screen och 260 relativt stabilt.
http://web.telia.com/~u46507185/New%20Folder%20(2)/ <-här ligger dom 2 BIOSarna jag körde när jag klockade AN7.
Mitt förra AN7 gillade inte VDD heller 1,75V klockade det sämre på än 1,725V. Kan vara något att testa. Maken till underligare kort får man fan leta efter.
Hmm minns inte ritkigt, har iaf benchat lite vid ~2870 tror jag det var..
Jo har hittat någon men har inte brytt mig om att göra den för jag tror inte att det är det som stoppar, klart man kan ju prova så ser man om man kommer högre eller inte.. däremot vdim modd ska jag gör nu nåtag..
Ja du får hoppas på att det går högt då, mitt går i runt 265fsb de med..
August 4, 2005
December 3, 2004
martinffs wrote: [quote=NH|Noddan] *Nej, det är inte ett dugg farligt
Har du inte sett på CSI? En tjej dödar 2 personer med hjälp av torris
Tydligen dog dom av att dom låg på golvet bredvid isen, vilket skulle skapa en giftig gas som gjorde att båda avled av syrebrist.
1 Guest(s)