September 1, 2002
Lade in ny bios så jag kunde klocka.
Kunde bara klocka mitt R9500Pro till 300/560 (280) 🙁 skitdåligt.
Kanske var en dålig bios, eller kanske bara finns en ...
Tog den från mindwarp eller mind11 eller vad det nu hette ...
3dchipset eller nåt sånt ... (bra minne va?)
Vill ha tillbaka orginal-bios, men min sparade försvann ...
Någon som vet var man hittar orginal-bios / kanske rent av har en?
Mitt Radeon är HIS Excalibur 9500Pro.
Tack
August 15, 2002
Hmm mitt ligger på 305/610 just nu. Har inte testat mer då minnena blir väldigt varma så jag väntar tills jag köpt flänsar till dom. Men ditt verkar klocka riktigt dåligt. I alla fall, har du kollat på HIS hemsida om du hittar någit BIOS? Annars kan du nog maila dom och be att de skickar ett åt dig.
September 1, 2002
När jag klockade till 300 / 300 så fick jag artifakter ... och dom vägrar försvinna. Oavsett vad jag kör för hastigheter, t.o.m underklockning. 🙁
Lär nog vara trasigt ... eller vad säger ni?
Vill dock testa med orginal-bios, kanske löser det. Men jag hittar inget.
Mailade till HIS men har ej fått svar.
EDIT: Inga artifakter eller nåt förens jag installerar drivrutinerna.
Catalyst 3.4 använder jag ... är dom buggade åt skogen eller är det min
bios som e fuked?
October 14, 2002
ja har ett excalibur å de funkar perfekt har iofs inte klockar för det VÅGAR JAG INTE!! 🙂 har nämligen klockat sönder ett gef3 ti200 64mb förut 😀 fick iofs ett 128mb för ja sa att de hade pajjat.. men som du nämnde artifakter eller va de nu kallas.. sånna har jag ibland? eller iaf hade innan ja bytte moderkort så de kanske e nå mysko me HIS korten
September 1, 2002
Uberola wrote: Kan ju glädja folket med att jag hört att nyare radeon9500pro inte ska gå att klocka utan problem även om man byter bios. Fungerar helt enkelt inte med dom gamla upplåsnings biosen.
Aj ... då måst ejag ha en riktigt jäla ny Orginal-bios med andra ord *gråter i hjäl mig*
May 10, 2003
May 10, 2003
May 10, 2003
Dinos wrote: Det hjälpte inte,
Och nu har det blivit värre ... grafikfel a'la deluxe och går inte att starta 3d-games eller nåt ... blir bara svart skärm.
Ska försöka reklamera det ... *suck*
går inte det har jag just slängt bort 2200:-
Blir det svart skärm direkt efter post eller när du försöker starta 3dspel?
1 Guest(s)