Tredagars bench med Calathea.|Överklockning, rekord och benchmarks|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tredagars bench med Calathea.
Evil_AnAnas
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 24
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 9, 2010 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Calathea vågade sig ännu en gång till Göteborg för lite trevligt överklockning, till vårt förfogande fanns 105liter kväve, blandad hårdvara från 775, 1156 och 1366 samt en del öl. Min plan var att köra 3dmark01 och Marcus skulle köra igenom 4850 och lite annan hårdvara som förtjänat redig kylning.

Jag inledde starkt med att få vatten över REX brädan då vattenkylningen till NB var kasst monterad, jag skyller på slangarna helt klart. Den brädan fick sova framför luftavfuktaren för att sedan lira klockrent lördag och söndag. Tyvärr är min e8500 löjligt kass så det blir inga 01 resultat i denna tråden. Gtx280 kortet däremot är en skön lirare, efter en liten modd (http://www.techsweden.org/foru.....8;t=225644) funkade kortet bra och kunde gå ner till -145C innan vi nådde cold slow. Med spänning på något över 1,6v gick 1150mhz core smidigt genom nature, den klarade halva testet i 1200mhz men sedan började det strula. Tror det kan ha varit kondens som fick det att börja krascha konstant, rev i alla fall ner för att inte döda kortet.

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Körde igenom det kortet på betydligt fegare spänningen sedan för att plocka några poäng i Techsweden tävligen, 900core med 1,5v

Image Enlarger

Sedan har vi helgens höjdpunkt, ett av Marcus 4850 var en pigg rackare. Kändes lovande när vi insåg att det helt saknade cb så mitt jobb som hällare blev riktigt slappt. Ganska snabbt stod det klart att kortet kunde ta WR i 03 med sina fin klocks, blev en stabil ökning med 1500 poäng mer än förra rekordet.

Image Enlarger

Image Enlarger

Nästa kort ut är ett 8800gts 640mb som även det var glatt, tur det eftersom jag var så nöjd med mina snygga OVP och OCP moddar. 🙂
Han bara köra igenom 5 rundor totalt innan kortet började visa artefakter och allmänt sura, som tur var hanns det med en tredjeplats i 3dmark06 samt bra poäng i 03 och 05.

Image Enlarger

Blev även en del cpuer som testades under helgen, gick bra för Marcus men betydligt sämre för mig. De cpuer jag valde att testa hade alla någon form av elak egenhet, alla var testade innan och då hade de inte haft problem så jag valde att inte bråka mer med de. Marcus e7500 tuggade genom decimaler av pi redigt bra och han kunde inbringa ännu ett guld.

Image Enlarger

Eftersom jag har förlagt båda monteringarna till mina NB kylare tog vi min suspekta SB pott och helt plötsligt fanns där en NB kylare till brädan.
Image Enlarger

Hanns även med en del mer cpuer men jag låter Marcus komplettera då han vet exakt hur det står till. 🙂

Tänker slänga upp lite bilder nu enbart för att de är hyfsat bra tagna (dessvärre inte jag som kan ta äran utan en polare som svängde förbi).

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Image Enlarger

Stort tack till Asus, samt AGA!!!

Mattias Awes
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 67
1257576
November 12, 2010 - 4:48 am
sp_Permalink sp_Print

Good stuff boyz, Marcus, ditt 4850 är galet. Fick lust att sparka liv i mina igen!

Marcus Heinemo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 558
1257582
November 12, 2010 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

Det tycker jag du ska göra. 1100/1300 is just the start, om kortet fortfarande lever 😀

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1257599
November 12, 2010 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Trevliga resultat utan tvekan Ananas, trist att du inte står skriven på NHOC atm, men får hoppas att det bara är temporärt.. 😉
Ja du får masa dig hem nu Mattias och kolla över grafikkortslagret.. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 84
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL