January 4, 2003
Fick en T-bird 1,33 prolle och ett Asus Mobo "A7M266" av en polare som uppgraderade sin burk
1. Går det att klocka denna prolle?
2. isf hur?
3. måste man låsa upp den?
4. Funkar icke org. sdram i kortet och med prollen??
5. Klara mitt ColorCase agg av att driva detta mobo och prolle + 2hd´s / 1cdrw/ 1dvd / 3 fläktar / voodoo3 3000 / 1 pci lud / 1pci nät !
+3,3V = 15A
+5V = 25A
+12 = 10A
250W max
275W peak
Mycket tacksam för givande svar!
June 17, 2002
Ja... det går att klocka den... Men den kommer bli varm för den e redan klockad.. det e en 1200Mhz som e fabriks klockad...
Men det e e bara att höja FSB... O vill du höja multipel så e det bara att göra det.. har för mig att 1333 o 1400Mhz AMD tb e fabriks upplåsta...=)
January 4, 2003
January 4, 2003
January 4, 2003
October 7, 2002
ThaMole wrote: Ja... det går att klocka den... Men den kommer bli varm för den e redan klockad.. det e en 1200Mhz som e fabriks klockad...
Men det e e bara att höja FSB... O vill du höja multipel så e det bara att göra det.. har för mig att 1333 o 1400Mhz AMD tb e fabriks upplåsta...=)
Jajemän, det stämmer!
January 4, 2003
January 4, 2003
October 7, 2002
DjHypnoz wrote: men hur blir det nu med agget?
kan jag köra på det?ska slänga ihop skiten i morron om det går!
och minnena.. jaja ork.. ska sova nu .. natti!
Svårt att säga. Men som det står tidigare i tråden är processorn upplåst. Det går alltså alldeles ypperligt att köra den vid exempelvis 800 MHz istället, om nu inte nätaggregatet har kräm nog... (Naturligtvis testar du dig fram lite och sänker inte så mycket direkt!)
January 4, 2003
July 30, 2002
tjo din gamle räv!
har själv en 1,33GHz som jag kör i 1,5GHz (multipel=10 fsb=150) så detta skall la inte vara nåra problem...
sen det där med nätagget skall inte vara några prolem heller tror jag..
har inte orkat läsa allt i tråden men om du vill kolla om det i praktiken skall funka så kan du alltid räkna ut det med lite basicfysik: P=U*I vilket betyder effekt (watt) = ström (ampere) * spänning (volt)
jojo, hoppas skiten funkar mannen :]
October 7, 2002
DjHypnoz wrote: Men FFS jag vill ju gärna inte gå ner mig :gunsfire: :banghead: :z: :gråt:
när jag snackar klockning menade jag klocka uppåt i hz för dom dom inte hajjade 😀
Tja, det tänkte jag inte riktigt på när jag skrev mitt inlägg... Jag tänkte mer på om du skulle få problem med nätaggregatet, och inte kunde vänta med att dra igång det tills du fått fatt i ett nytt (alternativt inte vill lägga pengar på det...)
2 Guest(s)