July 3, 2002
December 2, 2001
Grabben_83a wrote: oftast med jumprar på moderkort på äldre moderkort kolla i manualen till moderkortet... eller kolla på nätet
Håller med dig! De brukar va ett antal piggar vid sidan av socketen, ibalnd som i mitt fall står de till och med på moderkortet vilken Mhz du får genom att flytta en jumper.. Fick fan upp mig gamla 75Mhz i 150Mhz på de sättet med en Kraftig Socket A fläkt som jag fick dit med dvs skjusteringar.
June 28, 2001
YemanCool wrote: [quote=Grabben_83a]oftast med jumprar på moderkort på äldre moderkort kolla i manualen till moderkortet... eller kolla på nätet
Håller med dig! De brukar va ett antal piggar vid sidan av socketen, ibalnd som i mitt fall står de till och med på moderkortet vilken Mhz du får genom att flytta en jumper.. Fick fan upp mig gamla 75Mhz i 150Mhz på de sättet med en Kraftig Socket A fläkt som jag fick dit med dvs skjusteringar.
Coolt, fick upp min 75:a i 133 med orginalkylning + en 80 Sunon =D, skall nog prova en fet Socket A kylare ja mé =)
December 2, 2001
Klockenstein wrote: [quote=YemanCool][quote=Grabben_83a]oftast med jumprar på moderkort på äldre moderkort kolla i manualen till moderkortet... eller kolla på nätet
Coolt, fick upp min 75:a i 133 med orginalkylning + en 80 Sunon =D, skall nog prova en fet Socket A kylare ja mé =)
Hehe prova de du! Tyvärr går de inte att ha mer än 150Mhz på Socket 5 :'( ... Skulle gärna försöka me lite mer när CPUn inte är varmare än 30 grader..
1 Guest(s)