November 5, 2002
OfflineSåhär va, det ska köras en flygsimulator.
Datorspec:
Intel i7 920 (2,66GHz)
ASUS P6T
Kingston 1600MHz (6GB)
Spelet är tydligen väldigt processorkrävande och frågan är nu vad man kan göra för att optimera för spelet. Datorn ska endast användas till det syftet.
Till att börja med, vilket operativ är att föredra? Kan man slimma en win7 installation eller ska man köra XP (32bit) ? Vad göra för att optimera OSet till endast det nödvändiga för att kunna köra spelet?
Kommer en lätt överklockning kunna ge märkbar skillnad?
Grafikkortet är inte nämnt här, javet.
Vore tacksam för tips o trix till vad man kan hitta på för att simulatorn ska flyta på lite bättre.
November 5, 2002
OfflineÄr medveten om 32-bitars begränsningen, men frågan är väl med hur mycket det spelar roll.
Några bra tips på hur man får bort lullullet från en win7 installation.
Vad skulle föredras för kylning om man ska lyckas överklocka ½-1GHz? Räcker luft?
Grafikkortet är inte nämnt, dels för att jag inte vet vilket det är, och sen för att flygsimulatorn drar väldigt mycket processorkraft.
November 5, 2002
OfflineShikar wrote: Vad har du för grafikkort? Inte så att den begränsar/flaskhalsar? Vilken simulator är detta du pratar om?
Jag har undvikit att skriva 'jag' 'mig' 'min' 'mitt' då det inte är mina grejer jag vill ha hjälp med. Systemet byggdes för att köra simulatorn, och jag tror inte grafikkortet ska vara flaskhalsen här.
Får återkomma om vilken simulator det är.
November 5, 2002
OfflineJa det är Flightsimulator X det gäller.
Grafikkortet är ett Asus gtx 275. Borde inte innebära någon direkt flaskhals.
Processorn har idag bara en stockkylare, men trots det har den lyckats komma upp i lite över 3GHz utan att spänningen har rörts. Frågan är väl vad man ska dra till med för kylare.
Tips om överklockning tas gärna emot, men jag hade hoppats på fler förslag till systemresursminskning etc. Tips på bästa OS för fallet och sånt. XP vs. 7 etc.
Jag vet att ni kan en massa, ut med det! Våldsamt eller erotiskt om det så krävs. !!!
1 Guest(s)

Log In